Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Techmilk 2020 (relacja + galeria)

W dniach 12-14. lutego br. w Mikołajkach odbyła się XXI edycja Seminarium Postęp techniczny w przetwórstwie mleka Techmilk 2020.

Techmilk 2020 (relacja + galeria)
mleczna środa
Techmilk 2020 /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 19-02-2020, 08:04

Podczas otwarcia seminarium prof. Małgorzata Darewicz, dziekan Wydziału Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, podkreślała zbliżające się 75-lecie wydziału. Z kolei sekretarz Seminarium Techmilk, Fabian Dajnowiec mówił, że zainaugurowany w ubiegłym roku konkurs Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy „Innowacje techniczne w mleczarstwie” będzie kontynuowany także w tym roku. - Jeszcze w lutym wszyscy potencjalni wnioskodawcy otrzymają maile z materiałami na podstawie których będą mogli zgłosić w terminie do 31. marca 2020 roku swoją firmę do udziału w konkursie. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek odbędzie się w dniu 22 kwietnia 2020 podczas uroczystej gali na XIII Euroforum Polskiego Mleczarstwa, którą poprowadzą prezesie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich oraz Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy – mówił Fabian Dajnowiec.

Po uroczystym powitaniu uczestników seminarium swoje wystąpienie miała Joanna Nowak, która omówiła zmiany na rynkach mleka – globalnym, europejskim i krajowym. Wskazała, że produkcja mleka na świecie wynosi 852 030 tys. ton, w Unii Europejskiej 28 167 300tys. Ton, co stanowi ok. 20% produkcji światowej, a produkcja w Polsce ok. 13 850 tys. ton - ok. 1,5% produkcji światowej i ponad 8% produkcji UE. - W 2018 r. eksport artykułów mleczarskich wyrażony w ekwiwalencie mleka surowego (łącznie z serwatką ) wyniósł 4650 tys. ton i był o 10,5% większy niż przed rokiem. Import zwiększył się o 4,9% do 1910 tys. ton. Większa dynamika eksportu niż importu spowodowała, że dodatnie saldo wymiany handlowej zwiększyło się o 14,6% do 2740 tys. ton. W ujęciu wartościowym eksport zwiększył się o 3,2% do 2248,6 mln EUR, a import o 0,8% do 1001,0 mln EUR. W rezultacie dodatnie saldo handlu zagranicznego w mleczarstwie wzrosło o 5,2% do 1247,6 mln EUR – mówiła Joanna Nowak.

Wskazała na czynniki poprawy wyników handlu zagranicznego. - Przede wszystkim duży popyt i relatywnie wysokie ceny trwałych produktów mlecznych na rynku światowym, który może utrzymać się w 2020 r., a także rosnąca produkcja i dostawy mleka do przemysłu mleczarskiego sprzyjające zwiększeniu produkcji towarowych produktów mleczarskich na potrzeby wymiany handlowej – mówiła. Z drugiej strony mamy czynniki pogorszenia wyników handlu zagranicznego, gdzie za najważniejszy uznała obowiązujące od sierpnia 2014 r. rosyjskie embargo i związane z tym zaostrzenie konkurencji na rynku UE (do krajów UE eksportujemy 70% naszych produktów mlecznych). - Remedium na tę sytuację jest aktywne poszukiwanie rynków zbytu w krajach trzecich – dodała.

więcej informacji:

Techmilk RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!