Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Mleko

Twarogi konkurują przede wszystkim ceną

Twaróg konkuruje na rynku przede wszystkim ceną i znajduje odbiorców w grupach konsumentów o najniższych dochodach - wynika z "Analizy zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych". Twaróg to także produkt tradycyjny, w mało atrakcyjnym opakowaniu - czytamy w raporcie.

Twarogi konkurują przede wszystkim ceną

Autor: RW, portalspożywczy.pl
Data: 08-11-2010, 12:17

W IV kwartale 2009 roku po sery twarogowe sięgało z różną częstotliwością 64% osób. Twarogi należą do najbardziej tradycyjnych kategorii polskiego rynku mleczarskiego. Ponad 42% badanych kupowało sery twarogowe raz w tygodniu. Zakupy dokonywane z większą częstotliwością dwa - trzy razy w tygodniu cechowało 11,7% badanych. Znacznie większy odsetek konsumentów wybierał sery twarogowe z mniejszą częstotliwością: 2 - 3 razy w miesiącu (24,6%).

Ze względu na miejsce zamieszkania 64,8% konsumentów serów białych mieszka w mieście, zaś tylko 35,3% na wsiach. Wśród konsumentów twarogów dominują kobiety stanowiące prawie 70% osób spożywających te sery. Mężczyźni w 2009 roku reprezentowali 30% konsumentów.

Wśród konsumentów twarogów wyróżnić można dwie zasadnicze grupy. Pierwsza grupa to osoby o niskich dochodach, często w wieku średnim lub starszym. Dla nich sery twarogowe w tradycyjnych klinkach stanowią cenne i niedrogie źródło białka zwierzęcego. Wśród tych osób obserwuje się ponadto niechęć zmiany nawyków żywieniowych i przyzwyczajenie do znanych i sprawdzonych produktów. Drugą grupą są osoby młodsze poszukujące produktów tradycyjnych, ale w nowszej i bardziej atrakcyjnej formie. Osoby te sięgają po twarogi w wygodnych opakowaniach, z możliwością wielokrotnego zamykania, jak również twarogów mielonych lub smakowych.

W strukturze rynku twarogów według miejsc zakupu na uwagę zasługuje wysoki udział kanałów tradycyjnych, łącznie sklepy spożywcze odpowiadały w IV kwartale 2009 roku za 49,4% zakupów. Taka struktura zakupów detalicznych związana jest z charakterem rynku, jego rozdrobnieniem i profilem konsumenta, preferującego zakupy w placówkach zlokalizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania.

Rozwój rynku serów twarogowych związany jest z wprowadzaniem produktów innowacyjnych w wygodnych opakowaniach. Jako innowacje wymienić należy:
- twarogi mielone w wersji naturalnej i smakowej oferowane w opakowaniach 0,5, 1 kg lub większych do bezpośredniego spożycia, sporządzania ciast, naleśników i innych potraw,
- twarogi w opakowaniach umożliwiających wielokrotne otwieranie i zamykanie, zwiększające wygodę w stosowaniu i przechowywaniu,
- twarogi wędzone, smakowe (waniliowe, czekoladowe, z warzywami) lub z dodatkiem owoców umożliwiające dotarcie do konsumentów o specyficznych preferencjach smakowych.

więcej informacji:

OSM Piątnica RSS ALERT    /    OSM Garwolin RSS ALERT    /    OSM Łowicz RSS ALERT    /    sery RSS ALERT    /    ser twarogowy RSS ALERT    /    twaróg RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!