Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Unijne organizacje rolnicze i przetwórcze nie chcą obniżenia wydatków na promocję

Europejskie stowarzyszenia rolno-spożywcze wzywają Komisję do dostosowania rocznego programu prac na 2021 r. przy zastosowaniu mniej dogmatycznego podejścia w celu efektywnego wykorzystania budżetu na promocję zrównoważonych produktów rolno-spożywczych.

Unijne organizacje rolnicze i przetwórcze nie chcą obniżenia wydatków na promocję
Agnieszka Maliszewska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 15-12-2020, 12:44

Copa- Cogeca i dziewięć innych wiodących europejskich stowarzyszeń działających w sektorze rolnictwa i rolno-spożywczym, stanowczo wzywa Komisję Europejską do dostosowania budżetu rocznego programu prac (RPP) polityki promocyjnej na 2021 r. w celu lepszego odzwierciedlenia rzeczywistości rynkowej i wykorzystania funduszy promocyjnych w sposób, który rzeczywiście umożliwi wszystkim podmiotom w sektorze maksymalizację jego zasięgu i wpływu na zrównoważony rozwój. Uważamy, że należy wspierać promocję produktów ekologicznych, nawet powyżej ich udziału w rynku, w celu pobudzenia ich rozwoju. Jednak przy 8% udziale w rynku obawiamy się, że skoncentrowanie 30% całego budżetu na tej jednolitej metodzie produkcji okaże się nieefektywne zarówno pod względem gospodarczym, jak i środowiskowym, a także szkodliwe dla samego sektora ekologicznego. Ponadto, w czasach kryzysu, zmniejszenie budżetu na promocję o 9% jest również prawdziwą sprzecznością i sygnałem trudnym do zaakceptowania przez cały sektor rolno-spożywczy.

W związku ze zbliżającą się decyzją z 17 grudnia wyraziliśmy nasze poważne obawy w liście do komisarza ds. rolnictwa Wojciechowskiego w sprawie ogólnego zmniejszenia i braku równowagi w przydziale środków budżetowych w ramach rocznego programu prac na rok 2021. Bardzo żałujemy, że budżet na rok 2021 został zmniejszony do 183 mln EUR, co stanowi redukcję o 9% w porównaniu z rocznym planem działania na rok 2020, i znacznie przekracza przewidzianą redukcję ogólnego budżetu rolnego o 4%! W czasach, w których dodatkowe wsparcie na promocję produktów rolnych jest szczególnie potrzebne ze względu na konsekwencje pandemii COVID-19 i zbliżającego się Brexit, ta redukcja budżetu jest szczególnie niestosowna.

Poza erozją budżetu, jesteśmy bardzo zaniepokojeni brakiem równowagi w rocznym planie działania na rok 2021. Uważamy, że sektor ekologiczny powinien być szczególnie wspierany przez politykę promocyjną, nawet powyżej jego udziału w rynku. Obawiamy się, że ambicja Komisji, aby przeznaczyć 30% całkowitego budżetu na promocję ekologiczną, aby wzmocnić zrównoważony charakter polityki promocyjnej, jest zamierzona, ale niewłaściwa.

więcej informacji:

Agnieszka Maliszewska RSS ALERT    /    promocja żywności RSS ALERT    /    Copa Cogeca RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!