Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Ustawa o promocji - czyli jednak warto rozmawiać.

Zorganizowaną przez miesięcznik „Rynek Spożywczy\" i portalspzywczy.pl, debatę dotyczącą strategii promocji polskiej żywności można śmiało nazwać przełomową dla sposobu pojmowania tego tematu przez wszystkich zainteresowanych.


Autor: Andrzej Gantner
Data: 11-04-2008, 14:45

Przede wszystkim udało się po prawie dwóch latach lekceważenia przez resort głosu przemysłu żywnościowego, uzmysłowić decydentom, że wprowadzanie na siłę rozwiązań, które tak naprawdę nie przyniosą nikomu korzyści, jest działaniem bezsensownym i przynoszącym wymierne straty. Pisząc o braku korzyści mam na myśli fakt, że oprócz wielu wad jakie posiada obecny projekt, ma on jedną zasadniczą - zgodnie z opiniami specjalistów przetworzenie funduszy prywatnych w publiczne w zaproponowany w ustawie sposób, powoduje, że nie da się ich użyć do wspierania jakichkolwiek działań promocyjnych, gdyż natychmiast Polska narazi się na zarzut udzielania pomocy rolnictwu lub przetwórcom, ze środków publicznych, co jest niezgodne z ustaleniami art. 87 Traktatu Europejskiego i czyni powyższy projekt zupełnie bezużytecznym. Mam nadzieję, że tym razem, występując wspólnie jako cały sektor, będziemy w stanie wprowadzić do projektu ustawy takie zmiany, które wyeliminują wszystkie błędy i uczynią go faktycznie użytecznym narzędziem wspierania rozwoju polskiej gospodarki żywnościowej
Konferencja miała jeszcze jeden ważny wymiar. Udało się wreszcie wyraźnie powiedzieć, że przemysł żywnościowy jest realną i ważną częścią polskiej gospodarki. Jako największy odbiorca surowców rolnych (czyli najważniejszy klient dla rolnictwa) powinien tenże przemysł być po prostu słuchany, a nie zamiatany pod dywan lub co gorsza traktowany jak zło konieczne. Na całym świecie motorem rozwoju eksportu żywności są duże przedsiębiorstwa. Nie inaczej jest również w Polsce, gdzie 80% eksportu produktów przetworzonych generują duże i średnie firmy. To właśnie duże firmy mają wystarczający potencjał aby konkurować na rynkach zarówno wewnętrznych jak i krajów trzecich. Wiedzą o tym zarówno we Francji, Niemczech, Danii i w każdym innym kraju, gdzie rozwój gospodarczy jest sprawą najważniejszą. Najwyższy czas, aby zasada ta zaczęła obowiązywać również w Polsce. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!