W branży mleczarskiej brakuje wzajemnego zaufania
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 05-08-2015, 14:39
- Pomimo dominującej w polskim mleczarstwie idei spółdzielczego współdziałania producentów i przetwórców mleka, dziś dominuje strategia indywidualnego przetrwania kryzysu. Polityczne, czy też taktyczne próby łączenia sił mleczarzy, przegrywają z wzajemnym brakiem zaufania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Wójcicki, dyrektor handlu i marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.
Dariusz Wójcicki, dyrektor handlu i marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek (fot. Spomlek)
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Zdaniem przedstawiciela firmy, brakuje dziś realnych inicjatyw budowy wspólnej silnej marki serowej, którą można by promować na rynkach zewnętrznych. Polscy producenci jak dotąd nie byli skłonni do wchodzenia w sojusze między sobą, aby produkować pod wspólną, jednolitą marką duży wolumen, zdolny do zaspokojenia potrzeb dużego odbiorcy z innego kraju.
Wójcicki zastanawia się, jak mogłaby wyglądać wspólna, polska marka sera.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (1)
Zaufanie, a w zasadzie jego brak jest wielopokoleniowym problemem Polaków. Mamy to wyryte w DNA. Bez tej istotnej kwestii nie potrafimy ze sobą skutecznie współpracować, co za tym idzie tworzyć ponad podziałami coś wielkiego. Niestety tracimy na tym wszyscy. Branża mleczarska jest tego doskonałym przykładem (podobnych przykładów jest dużo więcej). Mimo, że większość zakładów ma formę spółdzielczą nie potrafimy stworzyć 1-2 silnych koncernów (o obrotach rzędu kilku Mld Euro), mogących skutecznie konkurować na rynkach światowych. Rozdrobnienie sprzyja temu, że jesteśmy zewsząd ogrywani. Prezesi mleczarń o tym doskonale wiedzą. Niestety nic w tej kwestii nie robią.
Odpowiedz