Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

W Europie Zachodniej niemile są widziane produkty importowane

Do Polski wciąż płynie fala produktów mleczarskich z Europy Zachodniej. Niestety w drugą stronę tak się nie dzieje - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Lech Karendys, dyrektor handlowySM Mlekpol.

W Europie Zachodniej niemile są widziane produkty importowane
Lech Karendys /fot.żelaznastudio

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-12-2015, 11:04

Zauważa, że nie można się przebić z produktami detalicznymi, wyrobami do bezpośredniego spożycia. W niektórych krajach Europy Zachodniej jak Niemcy, Francja, Holandia, Austria produkt inny niż rodzimy jest niemile widziany. - Ogromny wpływ na tamtejszych dystrybutorów wyrobów mleczarskich mają producenci mleka, rolnicy. Siła organizacji rolników francuskich czy niemieckich jest bardzo duża – bronią własnego rynku zbytu i swoich miejsc pracy – mówi Lech Karendys.

Dodaje, że mniejszy problem odnotowujemy na Wyspach Brytyjskich, gdzie społeczność polska jest duża i wciąż rośnie. - Tam powstało zapotrzebowanie na detaliczne wyroby mleczarskie z Polski – podkreśla.

Dyrektor handlowy SM Mlekpol odniósł się także do umowy TTIP o wspólnym handlu pomiędzy Unią Europejską a USA. - Amerykanie mają niedrogą produkcję rolną. Ich produkty są tanie. To może być utrudnienie dla producentów Unii Europejskiej, w tym tych z Polski. Szczególnie obawiam się tej konkurencji na rynku koncentratów mlecznych, masła, może mniej serów – mówi dyrektor Karendys.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol posiada 12 zakładów. Jest największą spółdzielnią mleczarską w Polsce. Co roku skupuje i przerabia ponad 1,2 mld litrów mleka, co stanowi ponad 14 proc. skupu surowca w kraju. Mleko odbiera od 14 tys. rolników, zatrudnia 2,3 tys. pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lech Karendys RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    import produktów mleczarskich RSS ALERT    /    TTIP RSS ALERT    /    TTIP a branża spożywcza RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • go global 2015-12-21 11:53:06
    a więc zostaje panu sprzedawać do polskich sieci, jak chce pan przekonać sieci i dyskonty czyli de facto grube miliardy euro jakie zainwestowali w sieci aby kupowali pańskie mleko. przecież to absurd, to jest wolny rynek i decyduje cena, później produkt a na końcu producent. tak się dzieje na całym świecie, moim zdaniem problem jest gdzie indziej, to uwolnienie rynku, spadek cen światowych mleka, duszenie przez sieci, / no nie nowość / duża możliwość wyboru dostawcy, ciężkie wejście na inne rynki Chiny itp. Reasumując życzę powodzenia ale polskie mleko to tylko regionalny producent mleka na świecie gdzieś z 40 pozycją na rynku, tak więc gdzie nam do potęg typu NZ, Niemcy, Holandia, Argentyna. Dodam, że zaraz dojdą Chiny, bo mega inwestują w produkcję i wspólnie działają z Ruskimi. Tak to jest, nie tylko na rynku mleka. Powodzenia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!