• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W jaki nowy segment branży spożywczej wejdzie Mlekovita?

Dariusz Sapiński, prezes GK Mlekovita zapowiedział niedawno w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl wyjście poza mleczarstwo. Nie zdradził wówczas, o jaką konkretnie nową kategorię produktów może chodzić, jednak po prześledzeniu historii rozwoju innych firm mleczarskich z całego świata można pokusić się o wnioski, jakie segmenty rynku spożywczego mogą być dla Mlekovity najbardziej atrakcyjne.
  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-02-2015, 13:56
W jaki nowy segment branży spożywczej wejdzie Mlekovita?
Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity /fot.PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdecydowana większość dużych spółek mleczarskich działa tylko w jednej branży, ale istnieją przypadki wchodzenia przez nie w nowe segmenty rynku spożywczego. W obszarze produkcji soków i napojów działają m.in. takie podmioty jak Byrne Dairy, Cass-Clay i Oakhurst Dairy (USA), Muller Wiseman Dairies (Wielka Brytania) oraz National Foods (Australia). Spółki mleczarskie inwestują także w produkcję wypieków i słodyczy - uczyniły to brytyjskie Royal Crest Dairy, japońska Morinaga Milk Industry czy saudyjski Almarai. Dwa ostatnie podmioty działają także w obszarze produkcji żywności dla noworodków, a brytyjskie Delamere Dairy produkuje żywność dla zwierząt.

Tylko nieliczne spośród polskich firm mleczarskich również inwestowały w przeszłości w inne kategorie żywności. Jednym z bodaj najciekawszych tego typu posunięć było przejęcie w 2009 r. przez Polmlek spółki Flips, wytwarzającej chrupki kukurydziane pod tą samą nazwą. Mleczarska spółka dzięki temu łatwo wypełniła lekkimi chrupkami wolną przestrzeń w transportujących mleczne wyroby ciężarówkach. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Aleksander Pawlik 2015-02-28 16:16:24

    O jedno Mlekovita powinna zadbać - jako uczciwego gracza zobaczyłbym go w programie unijnym o nowym fakturowaniu e-fakturomat.pl/blog/

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!