• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W tym roku Milkiland przeznaczy ok. 26 mln euro na inwestycje

Ukraiński producent wyrobów mlecznych Milkiland zamierza w tym roku wydać na inwestycje około 26 mln euro. Spółka zainteresowana jest przejęciami w Rosji, do ewentualnej transakcji może dojść w pierwszej połowie przyszłego roku - powiedział Sergey Trifonov, szef relacji inwestorskich Milkilandu.
  • Autor: PAP / portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2011, 20:49
W tym roku Milkiland przeznaczy ok. 26 mln euro na inwestycje

- Zakładamy, że nasze nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku około 26 mln euro. Środki na inwestycje mamy między innymi z ubiegłorocznej emisji akcji - powiedział PAP Trifonov. - Co więcej, pod koniec ubiegłego roku refinansowaliśmy najdroższe zadłużenie krótkoterminowe. Obecnie nasz wskaźnik długu netto do EBITDA jest poniżej 1x, więc możemy się zadłużać. Warto zauważyć, że w ubiegłym roku poprawiliśmy nasz operacyjny cash flow - dodał.

Trifonov powiedział, że Milkiland zamierza w tym roku zmodernizować zakłady Ostankino w Rosji, zajmujące się produkcją wyrobów z mleka pełnego. - Planujemy też modernizację naszej głównej fabryki - Ochtyrskich Zakładów Produkcji Serów na Ukrainie. Chcemy tam zwiększyć nasze moce produkcyjne o 6-7 tys. ton sera, co stanowi mniej więcej 14 proc. naszych obecnych mocy w produkcji sera - powiedział. - Ten zakład znajduje się blisko rosyjskiej granicy, z niego eksportujemy ser do Rosji, co z punktu widzenia logistyki, jest dość efektywne - zaznaczył.

Spółka chce też rozwinąć własną produkcję mleka. - Do końca tego roku zamierzamy zakończyć budowę dwóch ferm krów mlecznych, gdzie umieścimy sześć tysięcy krów. Fermy osiągną zdolność operacyjną i dadzą nam mleko w przyszłym roku - powiedział.

Wyjaśnił, że spółka chce w ten sposób zmniejszyć swoją zależność od zewnętrznych dostaw mleka, tak aby w średnim terminie zaspokajać 8-10 proc. zapotrzebowania na mleko surowe. - Obecnie nasza własna produkcja mleka stanowi około 1 proc. naszych potrzeb, po uruchomieniu tych dwóch farm ten udział wzrośnie do 5-6 proc., a w średnim terminie naszym celem jest osiągnięcie 8-10 proc. - zapowiedział.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!