Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Wyniki badania skuteczności kampanii Mam kota na punkcie mleka

Jak wynika najnowszego badania Instytutu ProPublicum, aż 95 proc. matek dzieci w wieku 8-13 lat dba o to, by ich pociechy regularnie sięgały po mleko i jego przetwory, zaś niemal 40 proc. z nich pod wpływem kampanijnych informacji dotyczących zalecanego dziennego spożycia nabiału, zrewidowała jadłospis swojej rodziny, wprowadzając do niego więcej produktów mlecznych.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-09-2015, 14:17
Wyniki badania skuteczności kampanii Mam kota na punkcie mleka
fot. mamkotanapunkciemleka.pl

Wychodząc z założenia, że to właśnie rodzice, a w szczególności przykład, jak dają, odgrywa decydującą rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci, organizatorzy programu „Mam kota na punkcie mleka” za jeden z celów trzyletniej kampanii obrali dotarcie z informacją o walorach odżywczych mleka i jego przetworów do opiekunów, zwłaszcza matek, oraz zachęcenie ich do jak najszerszego wprowadzenia mleka – w różnej postaci – do codziennego menu całej rodziny.

W badaniu weryfikującym osiągnięcie założeń kampanii, przeprowadzonym przez Instytut ProPublicum pod koniec 3. roku programu, wzięło udział pół tysiąca matek dzieci w wieku 8-13 lat z całej Polski. Badacze sprawdzili, w jaki sposób działania podejmowane w ramach kampanii wpłynęły na wizerunek mleka i jego przetworów w grupie respondentek. Interesowało ich również, czy pod wpływem programu zmienił się poziom wiedzy matek na temat wartości odżywczych produktów mlecznych, a także czy w porównaniu z wynikami tego samego badania przeprowadzonego przed startem kampanii, zmianie uległ deklarowany przez matki poziom konsumpcji mleka i przetworów mlecznych.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dobry przykład to co najmniej połowa sukcesu, jeśli idzie o kształtowanie nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Jak wynika z badań, większość matek dzieci w wieku 8-13 lat nie tylko wpaja prawidłowe zasady dotyczące odżywiania, ale także sama ich przestrzega. Połowa respondentek deklaruje, że każdego dnia sięga po mleko. Co czwarta (25 proc.) z nich w swojej codziennej diecie uwzględnia ser żółty, zaś co piąta (22 proc.) dokłada do tego zestawu jogurt. Nieco inaczej rzecz ma się, jeśli idzie o tygodniowy jadłospis badanych. Tu królują sery podpuszczkowe, po które co najmniej raz w tygodniu sięga 85 proc. respondentek. Na drugim miejscu uplasowały się jogurty (77 proc.), na trzecim zaś mleko (75 proc.). W porównaniu z wynikami badań przeprowadzonych przed rozpoczęciem programu, w grupie matek wzrosła popularność płatków z mlekiem oraz kefiru (wzrost o 5 p.p.), a także mleka, jogurtów oraz deserów mlecznych (wzrost o 4 p.p.).

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kotowski 2015-09-30 23:24:30

    Kolejne bzdurne badanie, przeprowadzone tak aby można rozliczyć kasę przekręconą przez PIM i koleżankę Maliszewską! Jak długo będą te procesy trwać!

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!