Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Wyzwaniem dla producentów mleka będzie budowa silnej pozycji grup producentów


Według wielu ekspertów rok 2015 był przełomowy dla polskich producentów mleka. Musieli oni radzić sobie ze zmiennymi cenami, zniesieniem kwot mlecznych, czy suszą. Jakich wyzwań mogą spodziewać się rolnicy w ciągu najbliższego roku?

Wyzwaniem dla producentów mleka będzie budowa silnej pozycji grup producentów
Wyzwaniem dla producentów mleka będzie budowa silnej pozycji grup producentów. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
Data: 28-01-2016, 15:15

W ostatnim roku wielu producentów mleka miało problem, by sprzedawać produkty po cenie, która byłaby dla nich satysfakcjonująca i pokrywałaby poniesione koszty. Początek 2016 roku również nie wydaje się pod tym względem łatwy.

– Produkcja, czyli podaż mleka na rynku globalnym, wciąż przekracza popyt. Trudno spodziewać się zatem, by pierwsze miesiące 2016 roku przyniosły zauważalne i korzystne dla producentów zmiany cen mleka – mówi Jarosław Malczewski B-2M Sp. z o.o. – Warto zwrócić uwagę na dużą ilość zapasów magazynowych w całej Unii Europejskiej. Jeśli w drugim kwartale 2016 roku pojawi się ożywienie na rynku mleka, nie od razu spowoduje ono wzrost cen tego surowca. Najpierw trzeba będzie bowiem znaleźć sposób, by sprzedać i zagospodarować  zapasy magazynowe – dodaje.

Wtóruje mu Adam Patkowski z Agro-grupa.pl: – Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki i to, jak działają mechanizmy ekonomiczne, można spodziewać się, że prędzej czy później mało korzystna sytuacja producentów mleka ulegnie zmianie. Produkcja poniżej kosztów nie interesuje bowiem rolników. Rynek mleka nie jest jednak rynkiem, na którym zmiany zachodzą błyskawicznie  – zauważa ekspert z Agro-grupa.pl.

Produkcja mleka to jedna z tych dziedzin biznesu, w której trudno wyobrazić sobie sukces bez wzajemnej współpracy i zastosowania nowoczesnych rozwiązań (np. urządzeń do automatyzacji doju, programu monitorującego zdrowie stada, czy systemu ułatwiającego zarządzanie produkcją od strony finansowej). Są to obszary, w których można poszukiwać wyzwań na 2016 rok.

– Wyzwaniem dla producentów mleka w tym roku będzie z całą pewnością budowa silnej pozycji grup producentów wśród uczestników rynku produktów, porządkowanie relacji w całym łańcuchu żywnościowym, jak również przeciwdziałanie spekulacjom. Obecność Polski w UE stwarza możliwość sprzedaży mleka surowego poza terytorium Polski. Szansą jest więc wyjście poza stereotypy, że odbiorcą musi być lokalna OSM. Polski surowiec mleczny jest doskonałej jakości i warto robić wszystko, by jak najlepiej go promować i jak najszerzej dystrybuować – dodaje ekspert B-2M Sp. z o.o.

więcej informacji:

Jarosław Malczewski RSS ALERT    /    Adam Patkowski RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • tadeo 2016-01-28 20:12:29
    Pytanie po co potrzebne są Spoldzielniom grupy producenckie? no chyba po to żeby więcej płacić za surowiec w końcu grupa a właściwie zarząd musi żyć
  • szyk 2016-01-29 10:21:33
    Grupy producenckie to moda , a nie rozwiązanie problemu. Jeżeli grupe utworzy 10 rolników i każdy z nich ma 5 krów to dalej jest to tylko 50 krów czyli pozycja do negocjacji cenowych dalej byle jaka. Rynki rolne są tak niestabilne , ze grupy producenckie nie są rozwiązaniem
  • Zdzisław 2016-01-29 15:29:59
    Grupy nie są potrzebne Spółdzielniom, a rolnikom!!
  • Ml 2016-01-30 09:59:56
    Dlaczego spoldzielnie nie sa grupami producenckimi?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!