• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zbyt mała chińska produkcja mleczna to szansa dla polskich firm

W dniu 9 listopada br. w Warszawie odbyła się konferencja prasowa projektu „Trade Milk – Mleczne Skarby 2”. Spotkanie miało na celu przedstawienie zebranym mediom aktualnych wyników handlowych oraz dyskusję na temat przyszłości eksportu mleka i produktów mlecznych z Polski do Chin.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 10-11-2021, 17:36
Zbyt mała chińska produkcja mleczna to szansa dla polskich firm
9 listopada br. w Warszawie odbyła się konferencja prasowa projektu „Trade Milk – Mleczne Skarby 2”

W konferencji wziął udział ekspert rynku chińskiego i rolno-spożywczego, pan Jacek Strzelecki, który miał prezentację na temat „Polskie produkty mleczarskie w Chinach. Wyzwania i nowe możliwości sprzedaży”.

Produkcja mleka w Chinach pomimo wzrostu odnotowanego na przełomie dwóch ostatnich lat (34,4 mln ton w 2020 r. i 34,6 mln ton w 2021 r.), jest wciąż niewystarczająca na pokrycie miejscowej konsumpcji.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Chińczycy spożywają głównie mleko płynne

Spożywane w Chinach produkty mleczne to głównie, ok. 80%, mleko płynne i jogurty. Ważnym trendem w konsumpcji chińskich produktów mlecznych jest ekologia i zielone rolnictwo. Chińscy konsumenci cenią sobie wysoką jakość opartą na naturalnych składnikach, wolnych od zanieczyszczeń, oraz ekologiczne technologie produkcji. Mleko i produkty mleczne importowane, także z Polski, są postrzegane w Chinach jako świeże, bezpieczne i posiadające wyższą wartość odżywczą. Ponadto dają przeciętnemu konsumentowi poczucie lepszego stylu życia, wygody i stanowią urozmaicenie własnej diety.

W ubiegłym roku polski eksport do Chin odnotował pozytywne wyniki

- Polskie mleko i jego przetwory od dłuższego czasu znajdują stałe miejsce na chińskich sklepowych półkach i cieszą się rosnącą, z roku na rok, akceptacją ze strony chińskich konsumentów. Polskie produkty mleczarskie są coraz bardziej rozpoznawalne na rynku chińskim, związane jest to z licznymi działaniami realizowanymi przez Polska Izbę Mleka w Chińskiej Republice Ludowej m.in. przyczyniła się do tego realizacja projektu Trade Milk Mleczne Skarby, która wspiera działania naszych producentów na chińskim rynku. Jednak bez wątpienia ogromna praca została wykonana przez naszych producentów, eksporterów, którzy prowadzą stałe działania B2B. Także w ostatnim roku, pomimo pandemii koronowirusa i utrudnień logistycznych, polski eksport do Chin odnotował pozytywne wyniki. Jest to dowód na to, że nasza pozycja umacnia się tam stale. – mówi Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA.

Nowe zasady wprowadzenia na rynek chiński żywności

Od stycznia 2022 r. wejdą w życie nowe zasady wprowadzenia na rynek chiński żywności. Na mocy Zarządzania GACC nr 248 z 12 kwietnia 2021 r. w sprawie rejestracji i kontroli zagranicznych przedsiębiorstw produkujących żywność importowaną do Chińskiej Republiki Ludowej oraz Zarządzenia GACC nr 249 z 12 kwietnia 2021 r. w sprawie środków bezpieczeństwa w imporcie i eksporcie żywności, wszystkie firmy, aby móc eksportować do Chin, muszą zarejestrować się na stronie GACC https://new.singlewindow.cn/.

Trade Milk - Mleczne Skarby 2 jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka, realizowany przez Polską Izbę Mleka.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!