Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Zott: Zachowania konsumentów się zmieniły

O tym jak obostrzenia i kryzys związany z covid-19 wpłynęły na rynek galanterii mleczarskiej rozmawiamy z dr Małgorzatą Bogdan, specjalista ds. komunikacji Zott Polska z o.o.

Zott: Zachowania konsumentów się zmieniły
Koronawirus zmieniał zachowania konsumentów

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-03-2021, 10:26
  • Ścieżki – wegańska i tradycyjna – powinny być rozwijane równolegle
  • Przybrało na sile zjawisko cocooningu, czyli celebrowania domatorstwa
  • Konsumpcja jogurtów owocowych per capita jest mniejsza w Polsce niż w Niemczech czy Czechach

Czy obostrzenia covidowe wpłynęły na firmę?

Małgorzata Bogdan: Obostrzenia związane z pandemią koronawirusa są bez wątpienia od dłuższego czasu jednym z czynników kształtujących sytuację rynkową.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak Zott Polska ocenia trend produktów bezmlecznych? Wiele firm mleczarskich rozpoczęło ich produkcję.

MB: Wchodząc w segment żywności wegańskiej, przetwórcy mleka konsekwentnie reagują na zmiany społeczne i zachowania konsumentów. Przewidujemy, że będzie to długofalowy proces. Ze strategicznego punktu widzenia mleczarstwa obie ścieżki – wegańska i tradycyjna – powinny być rozwijane równolegle.

Jak Zott ocenia teraz rynek galanterii mleczarskiej w Polsce? Czy zmieniły się zachowania konsumentów i sprzedaż takich produktów?

MB: Zachowania konsumentów nieco się zmieniły. W związku z pandemią przybrało na sile zjawisko cocooningu, czyli celebrowania domatorstwa, dlatego produkty galanterii mleczarskiej są w ostatnim czasie chętnie kupowane do spożycia w domu – na tym polu obserwujemy pozytywny trend. Widzimy ożywienie w segmencie produktów deserowych i impulsowych (batony mleczne). Naszym zdaniem, powszechne gotowanie we własnych domach przyczyniło się też do ożywienia w segmencie śmietan. Tymczasem jednak obserwowany wcześniej pozytywny rozwój segmentu jogurtów naturalnych został ustabilizowany.

Jak rynek galanterii mleczarskiej w Polsce wygląda na tle innych krajów gdzie Zott działa np. na tle rynku niemieckiego?

MB: Konsumpcja jogurtów owocowych per capita zarówno u naszych niemieckich, jak również czeskich sąsiadów jest wyższa niż w Polsce. W wielu krajach europejskich podczas pandemii obserwowano wzrosty sprzedaży w segmencie jogurtów owocowych. Zjawisko to nie wystąpiło w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Bogdan RSS ALERT    /    Zott RSS ALERT    /    galanteria mleczarska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.173.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!