Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Napoje

Tygrys i Bestia

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 09-07-2012, 11:46
Rynek napojów energetyzujących - choć nasycony, coraz mniej atrakcyjny marżowo i zdominowany przez walkę cenową głównych graczy - wciąż wydaje się atrakcyjny dla wielu firm. Także polscy gracze szukają swojej niszy, promują się poprzez angażowanie gwiazd, rozwijają się przez innowacje oraz eksport.
Tygrys i Bestia

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Z początkiem wiosny spółka Hoop Polska podała, że rezygnuje z segmentu napojów energetyzujących i marki R20, ze względu na deprecjację cen na konkurencyjnym rynku, gdzie coraz lepiej radzą sobie marki własne.

Nie od dziś wiadomo, że rynek ten jest nasycony, nieatrakcyjny marżowo i w dodatku marki walczą ze sobą ceną. Czy są jakieś zalety tego sektora? Dlaczego firmy wciąż chcą się tam rozwijać?

- Jest to nadal bardzo duża kategoria, warta około 700 mln zł - imponująca wartość, zważywszy na to, że buduje ją praktycznie jeden produkt o zbliżonym smaku. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej marek walczy ceną, można się spodziewać, że wolumen będzie wzrastać, ale wartość będzie się utrzymywać na tym samym lub porównywalnym poziomie. Co do prognoz - byłoby bardzo dobrze, gdyby rynek osiągnął 5-proc. wzrost w tym roku. - Będzie to dobre dla wszystkich uczestników rynku - komentuje Dorota Liszka, dyrektor ds. komunikacji w Grupie Maspex, która ma wyłączną licencję do używania oznaczenia Tiger.

Dalsza część artykułu (90%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (11)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Puszkomen 2012-07-09 21:24:10

    Czasy,kiedy energetyki smakowały tak samo,powoli mijają.Napoje takie jak Red Bull,Monster,Rockstar i Tiger już w werjach klasycznych mocno się różnią. A mamy ostatnio mnóstwo nowości:Rockstar Orange czyli połączenie energetyka i izotonika,Rockstar XDurance,który zawiera aminokwasy BCAA,Monster Ripper z 50%soku owocowego,orzeźwiający BLACK Kamikaze,niedługo czeka nas premiera burn\'a blue,napoje dla kobiet-blow i egoo,Gold Dubai,czyli napój bez tauryny i z naturalnych składników,Green Up RAGE z podwyższoną zawartością kofeiny...i duuużo dużo innych. Ceny spadają,co mnie cieszy jak hard-usera.Ale nie sądzę,żeby nowości takie jak X-MAX,które są po prostu mieszanką znaną już na rynku sprzedawaną w kilkudziesięciu puszkach odniosły sukces. Teraz trzeba być innowacyjnym na tym rynku,zbudować dobry brand i dystrybucję.Wejście na rynek bez większych środków finansowych i pomysłu nie ma już sensu.

    Odpowiedz
  • Gulko 2012-07-10 18:21:52

    Z Tysonem klapa murowana, zagranicą każdy go uważa za bankruta, pozbawionego resztek autorytetu.

    Odpowiedz
  • Anka 2012-07-10 19:15:58

    Gulko, a wszystkich pytałeś?

    Odpowiedz
  • Anka 2012-07-10 19:41:40

    Czy tylko u siebie, w Wadowicach?

    Odpowiedz
  • tiaaa 2012-07-18 09:16:21

    Ja kupuje Tigera bo dla mnie jest najlepszy i tyle.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!