Zainteresowanie historią produktu oraz marki sprawia, że na znaczeniu zyskują informacje o miejscu pochodzenia, sposobie uprawy czy hodowli. Najlepszą odpowiedzią na nieufność jest zastosowanie przejrzystej etykiety, która odpowiada konsumentom chcącym dokonywać świadomych decyzji zakupowych. Im bardziej zwięzła i zrozumiała tym lepsze postrzeganie produktu. Konsument pragnie zdobywać wiedzę o żywności, a zakupy przestają być przypadkowe.

Konsumenci chcąc poprawić jakość życia poszukują produktów jak najmniej przetworzonych, które poza zaspokojeniem podstawowych potrzeb żywieniowych odżywią organizm. Zdrowe odżywianie oceniane jest jako jeden z najważniejszych czynników warunkujących dobry stan zdrowia. Obecnie bardzo silnie rozwija się trend profilaktyki i dbałości o zdrowie. Żywność funkcjonalna pomaga konsumentom odnieść realną korzyść dla zdrowia. Witaminy, minerały i inne funkcjonalne składniki, w tym roślinne, pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, układu nerwowego czy mięśniowego. W kontekście prozdrowotnych właściwości coraz częściej mówi się o nieprzetworzonej żywności pochodzenia naturalnego, bogatej w składniki odżywcze tzw. superfoods. Rośnie liczba produktów personalizowanych, które odpowiadają określonemu stylowi życia i adresowane są do odpowiednich grup ludzi. Wyróżniamy produkty spożywcze wzbogacane w witaminy, minerały, surowce roślinne w tym ekstrakty, a także błonnik, białko. Pozbawione laktozy i glutenu. Ekologiczne i naturalne. Odpowiednie dla sportowców, osób starszych, dzieci, wegan. Ostatnie lata to dynamiczny rozwój żywności ekologicznej w Europie. Wzrost zainteresowania produktami ekologicznymi związany jest z troską o środowisko, które staje się coraz ważniejsze dla świadomego konsumenta. Zrównoważony rozwój obejmujący cykl tworzenia produktu i uwzględniający ochronę klimatu, zasobów wodnych, recykling współtworzy postrzeganie marki. Konsumenci coraz bardziej ufają lokalnym producentom i kupują lokalne produkty. Wśród osób młodych, wchodzących w dorosłość na znaczeniu zyskuje oryginalność. Dla osób starszych to możliwość powrotu do smaków z młodości oraz tradycyjnych receptur. Konsumenci chcą zdobywać nowe doświadczenia, jednocześnie poszukując prawdy i autentyczności. Świadomy konsument dokonuje przemyślanych decyzji zakupowych, wpływa na to, co je i wyraża opinie na temat produktu.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl