Jak potwierdza na łamach "Rz" ,Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych firmy Coca-Cola HBC Polska, rok 2015 jest rekordowy dla branży napojów bezalkoholowych. Ostatnio podobne zwyżki sprzedaży zanotowano w 2008 roku.

Coca-Cola HBC Polska wraz z firmą badawczą Nielsen podaje, że od stycznia do września tego roku – nie licząc lokali gastronomicznych – Polacy wydali na napoje orzeźwiające ponad 10 mld zł, czyli 6,6 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Skok sprzedaży branża zawdzięcza ciepłemu latu, a przede wszystkim upałom w sierpniu. W I połowie tego roku wartość rynku detalicznego napojów zwiększyła się rok do roku o 3,1 proc.

Wśród dystrybutorów największymi wygranymi letniej hossy są dyskonty. Iwona Jacaszek-Pruś zaznacza, że gdyby nie one, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. sprzedaż napojów – licząc w litrach – zwiększyłaby się nie o 9,5 proc., ale o 2,6 proc.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl