Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

5 trendów na rynku herbaty w 2020 r.

Strona 2 z 3

Według ekspertki korzyści płynące z herbaty i funkcjonalnych ziół można zwiększyć w połączeniu z aromaterapią.

– Pachnące ziołowe i kwiatowe zapachy były stosowane w mieszankach herbacianych od czasów starożytnych. Earl Grey, tradycyjna czarna herbata z olejkiem bergamotki, jest najlepiej sprzedającą się czarną herbatą na zachodniej półkuli od ponad 100 lat. Moroccan Mint, czyli chińska zielona herbata prochowa zmieszana z miętą, jest najczęściej spożywaną herbatą w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Zaś aromatyczny plasterek cytryny jest często podawany jako dodatek do filiżanki herbaty. Z kolei dodawanie olejków eterycznych do herbaty pomaga w poprawie samopoczucia – wyjaśnia Maria Uspenski.

4. Smak i jakość

Smak ma znaczenie. Jednak bywało, że konsumenci sięgali po herbaty nie do końca smaczne, stawiając na pierwszym miejscu wartości płynące z naparu, a nie smak.

– W przeszłości konsumenci znosili niesmaczne herbaty, aby zapewnić sobie obietnicę korzyści funkcjonalnych. Teraz oczekują lepszego smaku i jakości swoich herbat. Otwiera to wiele nowych możliwości na rynku herbat, dla producentów na tworzenie nowych mieszanek z innymi, smacznymi roślinami. Produkty ziołowe, zawierające adaptogeny, CBD i olejki eteryczne napędzają innowacje i zmienią oblicze herbaty w następnej dekadzie – analizuje Maria Uspenski.

Evangelous Evangelou także zwraca uwagę na zmieniające się podejście konsumentów do herbaty, którzy chcą pić pyszne i wartościowe napary.

– Konsumenci są coraz bardziej świadomi: zwracają uwagę na skład produktów i pochodzenie surowców wykorzystanych do ich przygotowania. Rosnąca wiedza w tym zakresie sprawia, że są oni też bardziej wymagający wobec producentów: oczekują od nas rozwiązań, które będą nie tylko odpowiedzią na konkretne potrzeby, ale będą też przyjemnie smakować – argumentuje prezes Herbapolu.

5. Herbata podbija gastronomię

Herbata zyskuje na popularności także podczas spotkań na mieście. Konsumenci coraz chętniej sięgają po herbaciane napary zamiast kawy czy soków w restauracjach i barach koktajlowych.

– Łączenie herbat premium z kulinarnymi przysmakami zapewni wielu gościom restauracji wyjątkowe doznania. Zarówno szefowie kuchni, jak i goście szukają innowacyjnych sposobów, aby jedzenie i napoje smakowały wspaniale i oferowały pewne korzyści zdrowotne. Podobnie ma się sprawa podczas dokonywania codziennych wyborów dotyczących herbaty w domu i w biurze, i zestawieniu jej z jedzeniem. Herbata jest naturalnym uzupełnieniem współczesnych potraw, w związku z tym coraz więcej restauracji będzie rozszerzać swoje menu o różnego rodzaju herbaciane propozycje – zaznacza ekspertka.  

więcej informacji:

casualowy piątek RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT    /    trendy 2020 RSS ALERT    /    Evangelos Evangelou RSS ALERT    /    Herbapol Lublin RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ladyaga 2020-02-25 15:20:40
    niezależnie od trendu ja zawsze cenię sobie herbatę na odporność z fito apteki - u mnie sprawdza się genialnie!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!