Ahmad Tea: Konsumenci herbaty coraz częściej stawiają na jakość, a nie na cenę
– Konsumenci czytają etykiety i wybierają herbaty bez dodatku ulepszaczy, np. bez aromatu herbaty, dodawanego przez niektórych producentów do mieszanek dla wzmocnienia smaku z uwagi na słabą jakość liści herbacianych. Coraz częściej stawiają nie na cenę, a na jakość – mówi Ewa Spychała, Marketing Manager Levant Foods Sp. z o.o., dystrybutora herbaty Ahmad Tea.

Zdaniem Ewy Spychały, Marketing Manager Levant Foods Sp. z o.o., konsumenci są coraz bardziej świadomi w temacie produktów żywnościowych. Dotyczy to także rynku herbaty. – Konsumenci czytają etykiety i wybierają herbaty bez dodatku ulepszaczy, np. bez aromatu herbaty, dodawanego przez niektórych producentów do mieszanek dla wzmocnienia ich smaku, z uwagi na słabą jakość liści herbacianych. Coraz częściej stawiają nie na cenę, a na jakość – mówi.
Chociaż w ostatnim czasie widać spadek znaczenia herbaty czarnej na rzecz herbaty zielonej, to marka Ahmad Tea nie widzi w tym zagrożenia dla tego segmentu: – Polscy konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowości i lubią eksperymentować, jednak podstawowe nawyki zakupowe i preferencje pozostają bez zmian. Nadal podstawowym zakupem jest herbata czarna, co ma odzwierciedlenie w udziałach rynkowych. Herbatę czarną konsumenci preferują już od lat, dlatego pomimo spadków, jest na nią cały czas największe zapotrzebowanie. Najczęściej kupowaną i najbardziej rozpoznawalną mieszanką z naszej oferty od lat pozostaje właśnie herbata czarna, a dokładnie English Tea No. 1. (opakowanie 100 torebek) – twierdzi Marketing Manager Levant Foods Sp. z o.o.
Przyznaje jednak, że herbaty funkcjonalne i ziołowe to bardzo perspektywiczny segment rynku. – Trend zdrowego życia, który obserwujemy obecnie wśród konsumentów sprawia, że poszukują oni naturalnych sposobów wspomagania organizmu czy walki ze schorzeniami. Dużą popularnością cieszą się mieszanki wzmacniające odporność, pomagające w walce z nadwagą, czy dodające energii. Tę tendencję widać także w liczbach – mieszanki ziołowe stanowią 15% rynku w ujęciu ilościowym oraz 20% w ujęciu wartościowym – podaje Spychała.
Marka Ahmad Tea jest obecna w ponad 80 krajach na świecie i znajduje się w pierwszej trójce najlepszych marek w krajach o największym spożyciu herbaty, takich jak Rosja, Ukraina i WNP, a także głównych krajach Bliskiego Wschodu. W Wielkiej Brytanii firma jest liderem w sektorze pamiątek oraz jest obecna we wszystkich głównych punktach turystycznych w samym sercu Londynu i okolic.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.