Ahmad Tea: Presja na obniżenie ceny zmusza producentów do kompromisów jakościowych
– Zagrożeniem chyba wspólnym dla wszystkich kategorii FMCG jest presja na obniżenie ceny, która wielokrotnie zmusza producentów do kompromisów jakościowych – tłumaczy Ewa Spychała, marketing manager Levant Foods, dystrybutora herbat Ahmad Tea.

Zdaniem Ewy Spychały sytuacja na rynku herbaty jest stabilna, a konsumenci coraz częściej doceniają jakość herbaty i są w stanie zapłacić więcej za dobry produkt.
– Z naszych obserwacji wynika, że sytuacja na rynku herbaty jest stabilna. Ahmad Tea oferuje głównie herbaty czarne, zielone, aromatyzowane oraz napary ziołowo-owocowe. Z punktu widzenia sposobu pakowania, oferujemy niemal wszystkie występujące na rynku – od ekonomicznych opakowań herbat w torebkach bez zawieszki, nadających się do codziennego użytku, po liściaste w eleganckich puszkach, nadające się na elegancki prezent. Obserwujemy wzrosty sprzedaży we wszystkich wymienionych segmentach, co świadczy o tym, że polski konsument coraz bardziej docenia najwyższą jakość i jest gotowy zapłacić za nią nieco więcej – wyjaśnia marketing manager Levant Foods, dystrybutora herbat Ahmad Tea.
Z kolei wśród zagrożeń dla tego segmentu Ewa Spychała wskazuje m.in. wahania cen surowca oraz presję na obniżenie ceny, co odbija się na jakości produktów.
– Zagrożeniem chyba wspólnym dla wszystkich kategorii FMCG jest presja na obniżenie ceny, która wielokrotnie zmusza producentów do kompromisów jakościowych. Na szczęście następuje w Polsce wzrost świadomości konsumentów - coraz częściej potrafią oni rozpoznać najwyższą jakość herbaty. Kolejne zagrożenie to wahania cen surowca, zależne od nieprzewidywalnych zmian pogody w miejscach uprawy herbaty – ocenia marketing manager Levant Foods.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.