• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Amerykańskie randki Krynicy Vitamin

USA były trzecim rynkiem sprzedażowym Krynicy Vitamin w 2020 r. - po Polsce i Niemczech. - Mamy atrakcyjną cenę, mimo dalekomorskiego transportu. Jednak ważna jest też dostępność puszki. Mamy dostawców opakowań aluminiowych, z czym w USA jest problem - mówi Magdalena Kosińska, Product Development Manager w Krynicy Vitamin SA.
  • Autor: PP, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2021, 16:44
Amerykańskie randki Krynicy Vitamin
Magdalena Kosińska, Product Development Manager w Krynicy Vitamin SA o współpracy z rynkiem amerykańskim
  • Krynica Vitamin wzięła udział w targach online ECRM. To internetowa platforma, której zadaniem jest łączenie producentów z potencjalnymi klientami.
  • Potencjalni kontrahenci z USA dużą wagę przywiązują do zrównoważonego rozwoju. Krynica Vitamin jest po zielonej stronie mocy, korzysta w zakładzie produkcyjnym na Podlasiu z energii elektrycznej pochodzącej całkowicie z odnawialnych źródeł. Dla partnerów z USA to ważne, by współpracować właśnie z takimi firmami.
  • Krynica Vitamin: mamy atrakcyjną cenę, mimo dalekomorskiego transportu. Jednak ważna jest też dostępność puszki. Mamy dostawców opakowań aluminiowych, z czym w USA jest problem.

W kwietniu Krynica Vitamin uczestniczyła w targach online z amerykańskimi partnerami. Pozyskiwanie klientów online to spore wyzwanie?

Wzięliśmy udział w targach online ECRM. To internetowa platforma, której zadaniem jest łączenie producentów z potencjalnymi klientami. Platforma ma swoją bazę klientów, więc to wygodne rozwiązanie i oszczędność czasu. Format też jest ciekawy, bowiem rozmowa z potencjalnym klientem trwa 10 minut i musi być bardzo konkretna. Nie można się spóźnić, bo czas leci nieubłaganie. Trzeba być maksymalnie skoncentrowanym na przekazaniu treści. To trochę jak pierwsza randka. Jak zaiskrzy, rozwijamy relację. Rozmawialiśmy z potencjalnymi klientami z USA, a także Kanady i Japonii. Taka forma dialogu ma też swoje minusy, nie można dogłębnie zaprezentować swojej oferty.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Z kim rozmawialiście, o jakie produkty pytali Amerykanie?

To były rozmowy głównie z sieciami handlowymi, a także dystrybutorami. Dla nich kluczową kwestią była możliwość dostaw do centrów logistycznych w USA. Pytali też o nasze portfolio produktowe – wody smakowe, napoje funkcjonalne z witaminami, produkty organiczne, a także kawy gotowe do spożycia. My przecież jako jedyni w Polsce produkujemy kawę z mlekiem w puszce.

A napoje niskoalkoholowe na bazie sfermentowanego cukru typu hard seltzer, produkty, które stały się hitem sprzedażowym w ostatnim czasie?

O dziwo hard seltzery nie cieszyły się takim zainteresowaniem.

W jednym z wywiadów dla PortalSpożywczy.pl prezes Krynicy Vitamin Piotr Czachorowski mówił, że Polska przestała już być Wschodem, a nasze firmy przestały być anonimowe w świecie.

To prawda. Spotkaliśmy się z pozytywnym odbiorem, że mamy klientów w USA – a są to duzi gracze na rynku amerykańskim, a także, że przeszliśmy audyty Walmarta i Costco, mamy certyfikat FDA oraz AIB. Dużą wagę nasi potencjalni klienci przywiązywali do zrównoważonego rozwoju naszej firmy, tego, że jesteśmy po zielonej stronie mocy, korzystamy w zakładzie produkcyjnym na Podlasiu z energii elektrycznej pochodzącej całkowicie z odnawialnych źródeł. Dla partnerów z USA to ważne, by współpracować właśnie z takimi firmami. Nie odniosłam wrażenia, że Amerykanie nie wiedzą, gdzie leży Polska i co to za kraj.

Czy w USA mocno konkurujemy cenę i czy tylko nią? Jakie są inne przewagi producentów z Polski?

Nie ma co ukrywać, mamy atrakcyjną cenę, mimo dalekomorskiego transportu. Jednak ważna jest też dostępność puszki. Mamy dostawców opakowań aluminiowych, z czym w USA jest problem. Stało się tak za sprawą pandemii, sieci gastronomiczne w USA przerzuciły się na sprzedaż napojów w puszce stąd ogromne zapotrzebowanie na tego typu opakowania. Również my skorzystaliśmy na tym trendzie, USA były trzecim rynkiem sprzedażowym w 2020 r. – po Polsce i Niemczech.

Czy macie umówione w Stanach Zjednoczonych kolejne randki?

Tak i to nas cieszy. Wysłaliśmy próbki za Ocean, prezentujemy możliwości naszego działu rozwoju, naszą bogatą bibliotekę receptur. Nie ma dla nas barier geograficznych, dostawa puszki w nawet najdalszy zakątek świata to koszt 2-3 centów. Do tego my, jako dostawca z innego kontynentu nie borykamy się z problemami z dostępnością opakowań aluminiowych, które obecnie w Stanach Zjednoczonych są normą. Takie targi są ciekawym doświadczeniem, możliwością pokazania się, zweryfikowania oferty z oczekiwaniami potencjalnych klientów.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!