- Jak ocenia Pani polski rynek napojów?

Stale widzę ogromny potencjał dla rynku napojów w Polsce. Jest to jednak bardzo konkurencyjny rynek, na którym funkcjonują jednocześnie międzynarodowe koncerny oraz lokalni producenci. Aby stale się rozwijać trzeba mieć klarowną strategię, dobrze zorganizowane zarządzanie, fachowy zespół pracowników oraz dobre relacje z odbiorcami.

- Jakie są filary strategii Coca-Cola Poland Services dla polskiego rynku?

Jesteśmy liderem w kategorii napojów gazowanych w Polsce w ujęciu wartościowym i zamierzamy tę pozycję utrzymać. Naszym głównym priorytetem jest marka Coca-Cola i jej rozwój. Ważne dla nas jest także, aby w naszym porfolio znalazły się produkty z każdej kategorii napojowej. Ponadto dzięki naszym kampaniom promocyjnym i działaniom sponsoringowym (np. FIFA) chcemy tworzyć jak najtrwalsze relacje z konsumentami. Właśnie rozpoczęliśmy kampanię świąteczną. Jak co roku są to działania z dużym rozmachem. Rozpoczęcie kampanii Coca-Coli jest wyznacznikiem startu sezonu świątecznego w Polsce. To duża odpowiedzialność i zobowiązanie któremu zamierzamy sprostać. Już w tej chwili można obejrzeć w telewizji nasze świąteczne reklamy z Mikołajem do których powróciły uwielbiane przez Polaków kultowe ciężarówki. Po raz pierwszy w historii umieściliśmy na opakowaniach puszek Coca-Cola nie jedną ale aż trzy różne grafiki ze świętym Mikołajem. W dużych sieciach handlowych znajdują się również display'e ze świąteczna grafiką oraz widowiskowe grające i śpiewające ekspozycje w kształcie kultowych ciężarówek.

- W 2013 roku Coca-Cola HBC Polska miała ponad 21 proc. wartości rynku napojów w Polsce. Jakie są prognozy na 2014 rok?

Utrzymujemy pozycję lidera na rynku wartościowym, w tym co dla nas szczególnie ważne lidera w kategorii napojów gazowanych ze swoją sztandarową marką Coca-Cola na czele. Planujemy tę pozycję utrzymać.

- Jak ocenia Pani cały rynek napojów gazowanych w Polsce?

Porównując kategorię napojów gazowanych w Polsce do rynków Europy Zachodniej per capita widzimy, że ta konsumpcja jest u nas jeszcze niewielka. Z drugiej strony, przeciętnie w Polsce pije się więcej wody, herbaty czy piwa niż w Europie Zachodniej. Dlatego naszym celem jest - z jednej strony - rozwój kategorii napojów gazowanych, a z drugiej - zwiększenie udziału Coca-Coli w tym segmencie.

- Czy motorem wzrostu kategorii napojów gazowanych będą innowacje? Czy możemy liczyć na wejście na rynek submarki Coca-Cola Life?

Napój ten był testowany w Argentynie oraz w Chile, a teraz jest wprowadzany na rynki: Wielkiej Brytanii, USA oraz Szwecji. W chwili obecnej nie planujemy wprowadzenia Coca-Cola Life na polski rynek.

- Rynek napojów stoi przed olbrzymimi wyzwaniami związanymi z obniżaniem zawartości cukru. Jakie działania w tym zakresie planuje Coca-Cola?


W dwóch produktach na polskim rynku używamy już słodzika na bazie stewii. Są to napoje Sprite oraz mrożona herbata zielona Nestea. Chcemy, żeby konsument miał jak najwiekszy wybór dlatego budujemy portfolio produktów z obniżoną lub zerową kalorycznością.

- Jak kształtuje się sprzedaż napojów ze stewią? Czy konsumenci doceniają zawartość tego słodzika w napojach?

Konsumenci raczej nie zawracają uwagi na to, czy napój zawiera stewię czy nie, ale na ogólną zawartość kalorii. Dlatego dostarczmy konsumentom zróżnicowaną ofertę, w której znajdują się także produkty o obniżonej lub zerowej kaloryczności, takie jak Coca-Cola Light i Coca-Cola Zero.

- Jak wygląda potencjał kategorii wód butelkowanych w Polsce. Czy jest ona motorem całego rynku napojów?

Kategoria wód stale rośnie i jest dla nas bardzo ważną częścią portfolio. Dlatego będzie cały czas wspierać markę Kropla Beskidu.

- Jakie są przyczyny wzrostu kategorii wód butelkowanych? Czy będzie ona rosła jeszcze w długim okresie czasu czy to może chwilowy trend?

Kategoria wód butelkowanych rośnie od wielu lat, a więc nie jest to trend chwilowy. Ma ona ciągle potencjał wzrostowy patrząc na średnią spożycia wody w rozwiniętych krajach Unii Europejskiej.

Jak ocenia Pani sprzedaż kategorii napojów bezalkoholowych po trzech kwartałach br.? Czy ciepłe lato i pogodna jesień pomogły rynkowi napojów?

Okoliczności do wzrostu były bardzo sprzyjające. Widzimy, że niektóre kategorie rosną szybciej niż dotychczas. Cała kategoria napojów bezalkoholowych gotowych do spożycia rosła, w szczególności dzięki takim kategoriom jak woda, soki i napoje energetyczne.

Dziękuję za rozmowę.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl