Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Badanie: Producenci herbaty wydali na reklamę pięć razy mniej niż producenci kawy

  • Autor: portalspozywczy.pl / Equinox Polska
  • Data: 26-09-2013, 15:06
W ciągu siedmiu miesięcy 2013 r. wydatki reklamowe producentów kawy były prawie pięciokrotnie większe od herbaty. To znaczna zmiana w stosunku do 2012 roku, gdy różnica ta wynosiła 1,5 razy. Łącznie wydatki sektora napojów ciepłych (kawa i herbata) wzrosły w tym roku o 14 proc. i zamknęły się kwotą absolutną 153,2 mln zł - wynika z najnowszych badań domu mediowego Equinox Polska.

Za 60- proc. spadkiem wydatków w kategorii herbaty stoi znacząca redukcja wydatków firmy Unilever (-19,6 mln zł) i mimo zwiększenia wydatków pozostałych graczy nie udało się branży utrzymać poziomu ubiegłorocznych inwestycji reklamowych. Redukcjom uległy wydatki obu głównych marek Liptona (-10,2 mln zł) i Sagi (-9,4 mln zł).

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak zauważają analitycy Equinox, szczególnie warte podkreślenia jest pojawienie się na drugiej pozycji firmy z Ustronia - Mokate, która jeszcze rok temu pozostawała poza podium, a w tym roku została wiceliderem zwiększając wydatki na promocję swoich marek ponad trzykrotnie. Motorem tego wzrostu jest marka Loyd Tea z wydatkami ponad 3,6 mln zł, nie wspierana reklamowo w roku ubiegłym. W analizowanym okresie 2013 roku poza podium pozostaje producent Teekanne Polska pomimo trzykrotnego zwiększenia wydatków od początku roku. W pierwszych 7 miesiącach 2013 roku w rękach TOP 4 reklamodawców koncentruje się prawie 94 proc. wydatków vs. 96 proc. rok wcześniej. Udział lidera zmniejszył się z 64 proc. do 50 proc. Dziwi fakt braku obecności mediowej marki Irving należącej do Amber Spark - rok temu wydatki tej marki przekroczyły poziom 12 mln zł brutto.

Z budżetami poniżej 1 mln zł pojawiły się w tym roku trzy firmy (Sante A. Kowalski, Malwa Tea i Big Active), które aktywne są w segmentach herbat owocowych (udział zwiększył się z 13 proc. w 2012 do 22 proc. w 2013) czy ziołowych (wzrost udziału do 4 proc. w tym roku i wydatkami ponad 1 mln zł).

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!