Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Bary bubble tea podbiją Polskę?

Tajwańska buble tea przybyła w zeszłym roku z Londynu do Warszawy i już powoli podbija Polskę. Bary serwujące napoje herbaciane z licznymi dodatkami wyrastają w wielu miastach - zarówno przy głównych ulicach, jak i w centrach handlowych. Jednak czy Polacy pokochają tego typu herbatę?

Bary bubble tea podbiją Polskę?
"Bubble tea" to smakowe herbaty mleczne i owocowe, które mogą być podawane na gorąco lub na zimno

Na polskim rynku działa już kilka sieci, które mają po kilka lokali. Są to m.in. Bubblelogy, Bubble Tea, YanTea czy BoBoQ, a także sieć Yogo Factory & Bubble Tea Concept, która postawiła na rozwój przez franczyzę.

Historia napoju "bubble tea" sięga początków lat 80-tych na Tajwanie, który słynie z herbat najlepszej jakości. Od tego czasu bąbelkowa herbata stawała się coraz bardziej popularna w krajach azjatyckich. Epidemia bąbelkowej herbaty rozprzestrzeniła się także w Ameryce, gdzie w niedługim czasie "bubble tea" zyskało miano kultowego napoju, zwłaszcza wśród młodzieży. Nadszedł czas na Europę.

"Bubble tea" to smakowe herbaty mleczne i owocowe, które mogą być podawane na gorąco lub na zimno. W "bubble tea" znajdują się żelowe kuleczki czy perełki tapioki, które zasysa się przez grubą rurkę. Klientów odstraszać jednak mogą ceny za koktajle, które oscylują w granicach 8-15 zł.

Skąd zatem taka popularność barów typu "buble tea"? Badania pokazują, że sprzedaż herbaty - przede wszystkim czarnej - maleje w Polsce od trzech lat. Jeśli już wybieramy herbatę, to zazwyczaj jest to tradycyjny czarny napar. Dodatkowo rośnie sprzedaż herbat ekonomicznych, które promują dyskonty.

Eksperci podkreślają jednak, że dla młodzieży plastikowy kubek z "bubble tea" jest jak papierowy kubek z kawą z sieciówki - to symbol wielkomiejskiego stylu życia.

Monika Olkowska, odpowiedzialna za markę Tetley w Polsce, przyznaje, że rozwój konceptów typu "bubble tea" pokazuje, że rynek staje się coraz bardziej otwarty na nowe idee, także w dojrzałej kategorii herbat. - Myślę, że "buble tea" to świetny pomysł, dzięki któremu otwieramy się na nowe smaki i możemy zobaczyć, jak różnie przyrządza się herbatę na świecie - dodaje.

Sceptyczni co do nowego rodzaju napojów herbacianych są branżowi eksperci. - Niezręcznie mi oceniać działania i pomysły innych. Sam pomysł popularyzacji herbaty wśród młodych ludzi jest mi bardzo bliski - uważam, że jest to napój mający wiele nieodkrytych możliwości i bardzo pasujący do nowoczesnego stylu życia - komentuje Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, która dystrybuuje herbaty Dilmah.

więcej informacji:

Tomasz Witomski RSS ALERT    /    Monika Olkowska RSS ALERT    /    Dilmah RSS ALERT    /    Gourmet Foods RSS ALERT    /    Bubblelogy RSS ALERT    /    YanTea RSS ALERT    /    BoBoQ RSS ALERT    /    Yogo Factory & Bubble Tea Concept RSS ALERT    /    Tetley RSS ALERT    /    bubble tea RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    bary bubble tea w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!