Casualowy piątek: Struga przejęć - w oczekiwaniu na kolejne transakcje na rynku napojów
- Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
- Data: 08-02-2019, 06:51
- Aktualizacja: 08-02-2019, 07:50

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Hortex / Jurajska oraz Ustronianka / Hoop... W ciągu zaledwie trzech dni ogłoszono dwie duże transakcje w kategorii napojów. Choć motywy tych przejęć były różne, obie transakcje łączy to, że kupujący nabywają nowoczesne zakłady produkcyjne oraz dobrze rozpoznawalne marki, które są bardzo ważne w prowadzeniu działalności na rynku napojów bezalkoholowych.
Hortex celuje w nową kategorię
1 lutego 2019 roku zarząd Hortex sp. z o.o. podpisał ze spółką Bewa sp. z o.o. warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska sp. z o.o. Tym samym - zgodnie z zapowiedzią producent mrożonek i soków buduje trzecią nogę biznesową - i wchodzi na rynek wody. Zarząd Hortex wierzy w ogromny potencjał rynku wody mineralnej, który w Polsce jest wart ponad 4 mld zł i ciągle rośnie. Rozszerzenie portfela produktów napojowych Hortexu o wodę jest strategiczną decyzją.
komentarze (2)
nareszcie ! o potrzebie zakupu i posiadania w swojej ofercie przez Hortex wód pracownicy mówili od dawna! ale, ci którzy podejmują strategiczne decyzje już dawno nie byli tam gdzie odbywa się sprzedaż czyli na sklepie! lepiej jest teoretyzować i wymądrzać się w siedzibie firmy.
OdpowiedzDobra transakcja, opłacalna, ale lepiej jednak, żeby Hortex dokupił jeszcze wodę ze znanego uzdrowiska np. Kryniczanka, Grande Uno, Staropolanka, zrobił porządną dystrybucję - wtedy będzie miał ofertę dla bogatszego segmentu (1,90-2,50 zł w markecie) i zajął więcej % rynku pod względem wartości. Na Muszyniankę raczej małe szanse.
Odpowiedz