Podwyżki cen Coca-Coli

Jak przyznał szef Coca-Cola Company James Quincey na konferencji po ogłoszeniu wyników finansowych za ubiegły rok, w 2023 r. koncern będzie ustalał nowe ceny, ale będzie to wyglądać inaczej w różnych regionach, w zależności od kształtowania się poziomów inflacji. Zaznaczył, że są kraje, w których inflacja jest bardzo wysoka i wtedy firma będzie podnosić ceny "kilka razy w roku" oraz kraje, w których inflacja jest umiarkowana, na przykład na rynkach rozwiniętych, gdzie firma prawdopodobnie "powróci do standardowych cykli cenowych".

Quincey powiedział, że firma nie będzie traktować lojalności konsumentów i wydatków jako czegoś oczywistego - zwłaszcza, że ponownie podnosi ceny wbrew zewnętrznej presji, by je utrzymać lub nawet obniżyć.

- Musimy kontrolować nasze ceny, dostarczając konsumentom wartość, którą doceniają poprzez marketing, poprzez innowacje, poprzez prace związane z cenami i opakowaniami. Chcemy pracować tak, aby konsumenci widzieli wartość w naszych markach - powiedział Quincey.

Wyjaśnił, że Coca-Cola zasłużyła na prawo do ustalania cen, częściowo dzięki skutecznemu marketingowi i zwinnemu podejściu do pakowania.

Czy w Polsce Coca-Cola będzie droższa?

Zapytaliśmy przedstawicieli Coca-Coli w Polsce jaka jest strategia cenowa kultowego napoju nad Wisłą.

- By rosnące koszty nie wpłynęły drastycznie na ceny naszych produktów, podejmowaliśmy i wciąż podejmujemy szereg działań – zaczynając od optymalizacji procesów na etapie produkcji i dystrybucji, a kończąc na modyfikacjach oferty. Dywersyfikujemy nasze portfolio i wprowadzamy nowe formaty opakowań w różnych opcjach cenowych, aby dać konsumentom większy wybór i możliwość dostosowania wydatków do zasobności portfela. Efektywne zarządzanie i zaufanie klientów, które budowaliśmy przez lata odgrywają kluczową rolę w takich warunkach – tłumaczy Rafał Palczak, dyrektor sprzedaży Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

Jak dodaje, obecnie portfolio 24/7 oferuje konsumentom napoje na każdą porę dnia i okazję, w wielu różnych wariantach, rozmiarach i typach opakowań.

- Odpowiadamy na potrzeby, dając konsumentom szansę na znalezienie tego, czego potrzebują w cenie, która mieści się w ich budżecie – podkreśla nasz rozmówca.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl