Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Coca-Cola HBC stawia na wody, soki oraz napoje o obniżonej kaloryczności

Trendy prozdrowotne oraz zmiana sposoby dokonywania zakupów – to główne czynniki, które zdaniem Coca-Cola Hellenic Bottled Company, wpłyną na rozwój europejskiego o globalnego rynku napojów bezalkoholowych.

Coca-Cola HBC stawia na wody, soki oraz napoje o obniżonej kaloryczności
Coca-Cola HBC zwiększa swoje udziały na lokalnych rynkach wód i soków; fot. P.Pawłowski (ŻelaznaStudio)

Autor: www.portalspozywczy.pl / beveragedaily.com
Data: 06-04-2016, 13:10

Coca-Cola HBC podkreśla w raporcie za 2015 r., że różnorodność portfolio napojowego pomogło firmie zaspokajać gusta coraz bardziej wymagających konsumentów na całym świecie.

Podkreślono także, że w minionym roku największy wzrost sprzedaży zanotowały takie segmenty jak woda, soki oraz napoje o obniżonej kaloryczności.

Coca-Cola HBC działa nie tylko w krajach rozwiniętych i rozwijających się (m.in. Grecja, Irlandia, Austria, Polska, Litwa, Czechy, Chorwacja), ale także w Nigerii, Rosji i na Ukrainie. Konsumentów na większości tych rynków cechuje zmiana podejścia do zakupów w latach pokryzysowych. To charakteryzuje się relatywnie niskimi wydatkami na konsumpcję w gospodarstwach domowych oraz zmiana zwyczajów zakupowych. Klienci częściej robią niewielkie zakupy , a rzadziej te duże, zaplanowane.

Raport opisuje także, że na rynek i strategię firm napojowych duży wpływ mają trendy prozdrowotne, które przyczyniają się m.in. do zmniejszenia kaloryczności napojów. Ze słodkimi napojami walczą także rządy wielu krajów.  

Coca-Cola HBC zwraca uwagę, że poprzez szerokie portfolio firmy, klienci mogą wybierać pomiędzy klasycznymi napojami, a ich niskokalorycznymi odpowiednikami. Ponadto spółka stale rozwija portfolio wód butelkowanych i soków.

Oferta napojów niegazowanych Coca-Cola HBC zwiększyła się z 10 proc. w 2001 r. do 31 proc. w 2015 r.

W minionym roku spółka zwiększyła ilościową sprzedaż soków o 8 proc., a sprzedaż wód butelkowanych – o prawie 5 proc., co w tym drugim przypadku było m.in. zasługą upalnego lata. Firma zwiększa swoje udziały na lokalnych rynkach wód i soków. I dalej chce umacniać swoją pozycję, o czym świadczy np. przeprowadzone na przełomie 2015/15 przejęcie litewskiego producenta wody - Neptūno Vandenys.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Coca-Cola HBC RSS ALERT    /    rynek soków RSS ALERT    /    rynek wód butelkowanych RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    trendy prozdrowotne RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • operator z tylicza 2016-04-07 11:28:12
    CCHBC tak zwieksza sprzedaz, ze zamknela zaklad w Lodzi i importuje wiekszosc sokow z Wegier i Czech, taki tu w Polsce jest fajny management. A Tylicz gdzie woda jest butelkowana pracuje na pol gwizdka. Moze lato bedzie zarzadzac ta firma znacznie lepiej niz obecni decydenci.
  • czesio 2016-04-07 18:42:49
    Dodatkowo na taka CCHBC powinien byc nalozony podatek od sprzedazy niezdrowych napojow, powodujacych otylosc, ktora prowadzi do groznych chorob. To co oni sprzedaja to przeciez woda z cukrem a nie zaden sok, nie piszac o kolach czy fantach bo to zupelnie sam cukier i woda. Zamiast na etycznych producentow nakladajmy podatki na tekie CCHBC ktora nic nie wnosi a psuje zdrowie szczegolnie naszej mlodziezy i drenuje rynek z pieniedzy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!