Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Coca-Cola: Koronawirus mocno wpłynie na wyniki II kwartału i całego 2020 roku

Coca-Cola zapowiedziała, że zamknięcie kin, restauracji i stadionów szkodzi jej działalności i spodziewa się znaczącego wpływu na wyniki II kwartału. Potwierdziła także, że ​​jej globalne wolumeny spadły o 25% od tego miesiąca.

Coca-Cola: Koronawirus mocno wpłynie na wyniki II kwartału i całego 2020 roku
Coca-Cola: globalne wolumeny spadły o 25% od tego miesiąca; fot. unsplash.com

Jak wynika z komunikatu Coca-Coli, ostateczny wpływ na II kwartał i cały rok 2020 jest obecnie nieznany, ponieważ będzie on w dużej mierze zależeć od czasu trwania polityki #stayathome, a także od istoty i tempa ożywienia makroekonomicznego. Jednak - jak podkreślono - wpływ na II kwartał będzie znaczący.

Mimo tego, że w marcu firma odnotowała zwiększony popyt ze strony sklepów spożywczych i kanałów e-commerce na napoje na niektórych rynkach ze względu na gromadzenie zapasów, wyniki za I kwartał nie są zadowalające. Dyrektor generalny James Quincey powiedział, że stopa wzrostu e-handlu podwoiła się w wielu krajach, choć nadal pozostaje stosunkowo niewielką częścią biznesu.

Koncern odnotował zysk netto w wysokości 2,78 mld USD, czyli 64 centów na akcję, w porównaniu z 1,68 mld USD, czyli 39 centów na akcję, rok wcześniej. Z wyłączeniem odpisów z tytułu utraty wartości aktywów i innych pozycji, Coca-Cola zarobiła 51 centów na akcję. Sprzedaż netto spadła o 1% do 8,60 mld USD. 

Firma twierdzi, że tym razem nie można oszacować jej rocznych wyników finansowych, powołując się na niepewność związaną z pandemią koronawirusa. Firma wycofała swoje prognozy na 2020 r. Wcześniej prognozowano, że przychody organiczne w tym roku wzrosną o 5%, a skorygowany zysk na akcję wzrośnie o 7% do 2,25 USD.

Komentując wyniki i plany Coca-Coli prezes i dyrektor generalny Coca-Coli, James Quincey, powiedział w rozmowie z CNBC, że złagodzenie ograniczeń biznesowych podczas pandemii koronawirusa musi być dokonane ze zrozumieniem, że może to potrwać. Quincey powiedział: „Ludzie muszą zdawać sobie sprawę z tego, że wznowienie gospodarcze musi odbywać się etapami, a także być świadomym, że w niektórych krajach mogą wystąpić kroki wstecz, gdy wirus zacznie ponownie wybuchać”.

Coca-Cola, ze swoim globalnym zasięgiem, wie, że odzyskanie "normalnej sytuacji" po epidemii koronawirusa „będzie krętą ścieżką”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

James Quincey RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!