Coca-Cola ma swój mural na warszawskiej Pradze
Na warszawskiej Pradze zagościła Coca-Cola, ale nie do picia, tylko do popatrzenia. Mural na ścianie kamienicy przy ulicy Targowej 15 wykonał Piotr Młodożeniec.

20-metrowy mural jest elementem kampanii „Ikona powraca”. W centrum malowidła wykonanego w żywych, nasyconych barwach znajduje się butelka konturowa – symbol Coca-Coli.
– Z radością przyjąłem propozycję muralowego projektu konturowej butelki Coca-Cola. Tym bardziej, że zastosowałem proste kolory i czarne rastrowe działanie, po które często ostatnio sięgam. Projekt jest czytelny, wyrazisty, a poprzez zastosowane barwy również elektryzujący. A tego szczególnie potrzebuje przestrzeń miasta – podsumowuje swoje dzieło Piotr Młodożeniec.
Piotr Młodożeniec - artysta ekspresyjny, tworzący prace pełne życia zaprojektował w roku 2001 na prośbę Museum of the Seam w Jerozolimie znak Coexist, symbolizujący współistnienie trzech wielkich religii, mający stanowić drogowskaz, a zarazem impuls do zaprzestania waśni na tle religijnym. Litery „C”, „X” oraz „T” zostały zaprezentowane w formie symboli religijnych. Muzułmański półksiężyc wpisuje się w literę „C”, Gwiazda Dawida symbolizująca Judaizm zajęła miejsce litery „X”, a krzyż odzwierciedlający religię chrześcijańską zastąpił literę „T”. Znak Coexist został wykorzystany przez zespół U2 jako fragment scenografii podczas trasy koncertowej grupy w roku 2005.
Urszula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola wyjaśnia, skąd wziął się pomysł, by poprosić o współpracę właśnie Piotra Młodożeńca
- Kreatywność to jedna z cech wyróżniających markę Coca-Cola od momentu powstania: od zawsze było nam po drodze z nieszablonowym podejściem i torowaniem nowych ścieżek. Współpraca z Piotrem Młodożeńcem jest tego najlepszym dowodem. Jednak nie ograniczamy kreatywności wyłącznie do uznanych, rozpoznawalnych twórców, dając tym samym szansę również zdolnym debiutantom, jak w przypadku wspierania konkursu Papaya Young Directors - mówi.
Od stycznia tego roku charakterystyczna i symboliczna dla Coca-Coli butelka konturowa będzie ogólnodostępna we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej.
