Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Coca-Cola stworzyła butelki w 100 proc. z recyklingu

Coca-Cola przeprowadzi test pierwszego w historii prototypu butelki wykonanej z papieru. To kolejny krok w realizacji globalnej wizji The Coca-Cola Company „Świat bez Odpadów”. Polega ona na zobowiązaniu, że do 2030 roku wszystkie jej opakowania będą zbierane, poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane.

Coca-Cola stworzyła butelki w 100 proc. z recyklingu
Coca-Cola rozpoczyna test pierwszej papierowej butelki; fot. materiały prasowe

Nowy prototyp papierowej butelki opracowali naukowcy z laboratoriów badawczo-rozwojowych Coca-Cola w Brukseli i spółki The Paper Bottle Company (Paboco). Technologia opracowana przez Paboco ma na celu stworzenie w 100% nadających się do recyklingu butelek wykonanych z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony, wyposażonych w powłokę z materiałów pochodzenia biologicznego, odporną na działanie płynów, CO2 i tlenu. Butelki przeznaczone będą do przechowywania produktów płynnych, takich jak na przykład napoje gazowane i niegazowane lub kosmetyki. Obecny prototyp składa się z papierowej powłoki z plastikową wyściółką i zakrętką, które można poddać recyklingowi. Ostatecznym celem jest stworzenie takiej butelki, którą będzie można przetworzyć ponownie jak papier.

Próby, o których dzisiaj mówimy, są dla nas kamieniem milowym w dążeniu do opracowania papierowej butelki – podkreśliła Daniela Zahariea, dyrektor ds. technicznych łańcucha dostaw i innowacji w Coca-Cola Europe – Wszyscy oczekują od Coca-Cola opracowania i wprowadzenia na rynek nowych, innowacyjnych, zrównoważonych opakowań. Dlatego współpracujemy z ekspertami takimi jak Paboco, otwarcie eksperymentujemy i przeprowadzamy tę pierwszą próbę rynkową. Jest to element realizacji naszych zobowiązań w ramach inicjatywy „Świat bez Odpadów” – dodaje.

Test ma się odbyć w drugim kwartale bieżącego roku i będzie polegał na zaoferowaniu napoju roślinnego AdeZ dwóm tysiącom konsumentów na Węgrzech poprzez partnerstwo z Kifli.hu – jednym z najszybciej rozwijających się węgierskich internetowych sklepów spożywczych.

Stijn Franssen, menadżer ds. innowacji opakowań Coca-Cola Europe, wyjaśnia, że wprowadzenie na rynek jest ważnym etapem, który pozwoli przekonać się, jak sprawdza się prototyp papierowej butelki: Test dostarczy nam bezcennych spostrzeżeń i opinii. Zobaczymy, jak prototyp papierowej butelki sprawdza się jako opakowanie i co myślą o nim konsumenci. Jest to dla nas niebywały krok naprzód, ponieważ oznacza, że wychodzimy z laboratorium i przenosimy się do świata rzeczywistego. Tak więc po raz pierwszy konsumenci będą mogli pić jeden z naszych produktów z potencjalnie nowego rodzaju opakowania papierowego – dodaje Stijn Franssen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

butelki RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!