• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Coffeedesk rusza z emisją akcji, chce zdobyć 4,4 mln zł

Coffeedesk, działający na polskim rynku e-commerce w segmencie kawy, przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 i zapowiedział drugą emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Spółka chce dalej rozwijać sprzedaż omnichannel z siecią stacjonarnych showroomów oraz wdrażać innowacyjne technologie wsparcia sprzedaży online oparte o AI i automatyzację marketingu.
  • Autor: BW / informacja prasowa
  • Data: 22-09-2021, 09:34
Coffeedesk rusza z emisją akcji, chce zdobyć 4,4 mln zł
Coffeedesk powstał w 2011 roku w Kołobrzegu z inicjatywy trzech młodych pasjonatów kawy: Łukasza Wichłacza i Marcina oraz Jacka Gardzielików. fot. materiały prasowe

Emisja akcji Coffeedesk

Na przełomie II i III kwartału 2020 roku Coffeedesk przeprowadził pierwszą emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Inwestorzy społecznościowi dokonali ponad 500 inwestycji na łączną kwotę 2 mln zł. Od tego czasu spółka zrealizowała w pełni większość celów biznesowych, w tym otwarcie kolejnego showroomu (połączenia kawiarni ze sklepem i punktem odbioru) w Warszawie czy uruchomienie sprzedaży w modelu subskrypcyjnym Hi! Coffeedesk.

Na zaawansowanym etapie realizacji są prace związane z wdrożeniem nowych platform sprzedaży B2B i B2C (planowane zakończenie w Q1 2022). Platforma dla biznesu będzie pracować na światowej klasy systemie Salesforce, wdrożenie którego będzie jednym z pierwszych w historii polskiego eCommerce. Rozwiązanie ma m.in. zwiększyć szybkość ekspansji zagranicznej Coffeedesk ze względu na swoją skalowalność. Firma już teraz wysyła zamówienia do ponad 40 krajów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Spółka w 2020 r. pozyskała 40 000 nowych klientów, zatrudniła 93 nowych pracowników, zrealizowała niemal 170 tys. zamówień i wypracowała ponad 3 mln zł zysku brutto przy przychodach na poziomie 78,7 mln zł.

Dzięki działalności opartej o kilka zróżnicowanych obszarów osiągnęliśmy wyniki nie tylko satysfakcjonujące, ale wręcz znacznie przekraczające nasze plany, czyli wzrost przychodów 44% r/r. Wysokie wzrosty odnotowaliśmy we wszystkich kanałach sprzedaży, zwłaszcza B2C i B2B. Pierwsza połowa 2021 r. przyniosła zaś rekordowy wzrost w segmencie showroomów – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

Wichłacz zapowiada drugą emisję crowdfundingową, by jeszcze przyspieszyć rozwój spółki i wejść do grona światowych liderów sprzedaży kawy. II emisja akcji Coffeedesk będzie przeprowadzana do kwoty max. 1 mln EUR i rozpocznie się jeszcze w Q3 2021. Kampania promowana jest przez Crowdway.

- Chcemy się rozwijać dalej, by utrzymać tempo rozwoju eCommerce, które koronawirus przyspieszył o kilka lat. Stawiamy na sprawdzone rozwiązania, dlatego po raz drugi przeprowadzimy emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Społeczność, którą tworzymy w oparciu o najwyższe standardy relacji jest dla nas filarem. Chcemy zaprosić kolejnych inwestorów do świata kawy, udowadniając, że jest to dochodowa i odporna na zewnętrzne uwarunkowania branża – dodał Łukasz Wichłacz.

Wyniki finansowe i strategia Coffeedesk 

Coffeedesk zaprezentował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Spółka względem H1 2020 osiągnęła 38,66% wzrostu, wypracowując ponad 46 mln zł przychodów ze sprzedaży. Najmocniej, bo aż o 113% urósł segment sprzedaży przez sieć showroomów.

Strategia rozwoju Coffeedesk opiera się na wdrażaniu nowoczesnych i inteligentnych rozwiązań do wszystkich kanałów sprzedaży (omnichannel). Sprzedaż stacjonarna oparta o showroomy pozwala zminimalizować wpływ pandemii koronawirusa na biznes. Choć część kawiarniana na czas lockdownu jest wyłączona z użytku, nadal działać może pick-up point oraz sklep. To nowoczesne podejście pozwala na utrzymanie sprzedaży stacjonarnej. Pomimo zamknięcia gastronomii przez większą część 2020 roku, Coffeedesk osiągał w obszarze offline wyniki wyższe niż w 2019 roku.

Kluczowymi kanałami sprzedaży dla spółki są platformy internetowe B2C i B2B. Firma upatruje ich dalszego rozwoju w inwestycjach w nowoczesne technologie, takie jak automatyzacja marketingu, dynamiczny pricing, personalizacja, rekomendacje zakupowe wspierane przez sztuczną inteligencję czy zaawansowane systemy CRM. Nowa platforma B2C powstaje w otwartym systemie Shopware. W B2B firma zdecydowała się na wdrożenie systemu lidera rynku: Salesforce.

Rozwój narzędzi eCommerce ma umożliwić zwiększenie przychodów, zapewnić wzrost zaangażowania klientów i sprawić, że będą wracać po kolejne zakupy.

Coffeedesk powstał w 2011 roku w Kołobrzegu z inicjatywy trzech młodych pasjonatów kawy: Łukasza Wichłacza i Marcina oraz Jacka Gardzielików. Firma sprzedaje kawę, herbatę i akcesoria dla baristów przez platformy internetowe B2C i B2B, posiada także sieć stacjonarnych showroomów, które pełnią rolę zarówno kawiarni, jak i miejsc szkoleniowych, punktów odbioru oraz sklepów z dobrą kawą.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!