Cold brew zanotowało rekordowy wzrost zainteresowania tego lata
Google udostępniło niedawno raport, który pokazuje trzy najważniejsze trendy w świecie napojów. Jednym z nich jest boom na cold brew, kawę macerowaną na zimno. Według raportu trend ten zaczął się w na rynku amerykańskim w lecie 2015 r. i nasilił zdecydowanie w tym roku.

Zainteresowanie cold brew rośnie za oceanem każdego roku o ponad 100%. W ciągu zaledwie 12 miesięcy sprzedaż cold brew wzrosła w USA o 80% i już co piąty Amerykanin pijący codziennie kawę, sięga po ten napój.
Fala popularności przeniosła się już do Europy. Co ciekawe, krajami, w których ten segment cieszy się największą popularnością, są Hiszpania i… Polska.
Według raportu Mintela 51% Polaków (i taki sam odsetek Hiszpanów) wyraża zainteresowanie spróbowaniem cold brew. To znacznie więcej niż w europejskich krajach sklasyfikowanych na kolejnych pozycjach: Włoszech (44%), Francji (31%) i Niemczech (27%). Jednocześnie dane Google pokazują, że tego lata zainteresowanie tą kategorią w Polsce było kilkukrotnie większe niż na początku tego roku.

Raport Google zwraca uwagę, że dynamicznie rośnie cały segment napojów wymagających powolnego procesu produkcji. Cold brew z jednej strony wpisuje się w filozofię slow life, a z drugiej – może być świetnym zamiennikiem espresso czy napoju energetycznego wypitego w biegu.
Innym źródłem sukcesu, na który zwraca uwagę raport, jest delikatna słodycz. Dzięki temu, że do zaparzania cold brew nie wykorzystuje się gorącej wody, tylko część kwasowości zawartej w ziarnach przedostaje się do napoju. To czyni go od 60 do 65% słodszym od tradycyjnej kawy.
Cold brew nadaje się też świetnie jako baza do drinków i alternatywa dla napojów energetycznych – nie zawiera konserwantów i ma tylko kilka kalorii. Bardzo dobrze spisuje się także przed lub po treningu, a przy tym jest bogate w antyutleniacze.
Czytaj też: Trendy na rynku kawiarni: Etno Cafe stawia na różne warianty cold brew


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.