Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Columbus Polska zapowiada kampanię crowdfundingową

W drugiej połowie marca 2022 roku wystartuje kampania crowdfundingowa spółki Columbus Polska. Pod koniec ubiegłego roku firma zadebiutowała na polskim rynku kawy marką Qethereal.
  • Autor: oprac. AW
  • Data: 07-03-2022, 14:13
Columbus Polska zapowiada kampanię crowdfundingową
Tomasz Weczer, prezes zarządu Columbus Polska, fot mat. pras.

Poprzez kampanię equity crowdfundingową na platformie Beesfund, Columbus Polska chce pozyskać 1,7 mln zł, które zamierza przeznaczyć na dalszy rozwój marki Qethereal.

Rynek kawy w Polsce

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polski rynek kawy rośnie i nie zmienia tego nawet trwająca od dwóch lat pandemia. Raport INSE Research „Rynek kawy” z 2020 roku szacuje jego wartość na ok. 6 mld zł.

Przeciętny Polak wypija 95 l kawy rocznie, a w jej spożyciu Polska zajmuje 11. miejsce na świecie. Rosnący trend potwierdzają badania GfK. Według nich w pierwszym półroczu 2020 wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o ponad 7 proc. większe niż rok wcześniej.

W ostatnich latach dynamicznie zmieniają się zarówno konsumenckie trendy, jak i podejście do kawowego biznesu. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na jakość kawy oraz jej gatunek. Świadczy o tym m.in. rosnąca sprzedaż kawy ziarnistej (ponad 28 proc. wg danych GfK) oraz rozwijający się segment specialty. Duży wpływ na kawowy biznes wywierają dziś czynniki ESG, które systematycznie zyskują na znaczeniu. Konsumenci oczekują większej wrażliwości na kwestie społeczne i środowiskowe, co sprawia, że firmy zajmujące się produkcją i handlem kawą muszą zwracać większą uwagę na zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Qethereal Columbus

Jak podaje Columbus, Qethereal to marka, która odpowiada na potrzeby coraz bardziej świadomego i wymagającego konsumenta.

- International Coffee Organization podaje, że w Polsce spożywa się 2,3 kg kawy na osobę rocznie. W krajach skandynawskich jest to ponad 10 kg, co pokazuje jak duży kryje się tu potencjał. Polacy chcą jednak nie tylko pić więcej kawy, ale częściej sięgać po tę wyższej jakości. Jednocześnie coraz bardziej interesujemy się tym, jak kawa była uprawiana, wypalana oraz czego możemy spodziewać się po danym gatunku. Kierując się tymi względami, Qethereal wprowadza do swojej oferty kawy certyfikowane znakami Fairtrade oraz Bio Organic i jasno informuje o pochodzeniu ziaren, sposobie ich uprawy oraz obróbki, a także dacie zbioru i palenia - informuje Columbus.

– Markę Qethereal stworzyliśmy w oparciu o dwa ważne trendy. Z jednej strony jest to poszukiwanie przez konsumentów kawy wysokiej jakości, która idealnie trafi w ich gusta, z drugiej – postępująca cyfryzacja niemal każdej dziedziny życia. Łącząc te dwa podejścia oferujemy klientom selekcję najlepszych ziaren z całego świata, a zarazem nowoczesne narzędzia ułatwiające wybór i zakup kawy. Uruchomiliśmy już sklep internetowy i jesteśmy na ukończeniu aplikacji zakupowej, którą za jakiś czas uzupełni „konfigurator smaku” umożliwiający dobranie ulubionego gatunku czy mieszanki. Pracujemy także nad nowatorskim rozwiązaniem, które będzie edukować w temacie kawy, a jej miłośnikom pozwoli całkowicie zanurzyć się w doznaniach kawowego świata. Więcej szczegółów już wkrótce – zapowiada Tomasz Weczer, współtwórca marki Qethereal i prezes zarządu Columbus Polska SA.

Spółka Columbus Polska

Spółka Columbus Polska istnieje od 2020 roku, ale doświadczenie jej założycieli to ponad 20 lat na rynku HoReCa i FMCG. Prezesem zarządu jest Tomasz Weczer – szczeciński przedsiębiorca, który zaczynał jako kelner w kawiarni swoich rodziców, a następnie rozwijał się w roli managera oraz dyrektora zarządzającego siecią restauracji. Jest współtwórcą marek takich jak: Columbus Coffee oraz Puro Polska. Będący w składzie zespołu Michał Kibler to wieloletni franczyzobiorca sieci Columbus Coffee, a zarazem utytułowany barista i nieoficjalny rekordzista Guinnessa w liczbie zaparzonych espresso. Trzecim twórcą Columbus Polska jest Krzysztof Leszczyński prowadzący studio brandingowe Generalnie Studio i odpowiadający za wizerunek marki oraz rozwiązania IT. Z początkiem roku 2022 do zespołu Columbus Polska dołączył Piotr Jaskulski, który objął funkcję CEO. Wcześniej, jako dyrektor zarządzający oraz dyrektor sprzedaży odpowiadał za rozwój takich firm jak m.in.: Kamis Przyprawy, Eurest, Chefs Culinar czy Eurofoods Gastro.

– Ze względu na wypracowane przez lata relacje, rynek polski traktujemy jako naszą bazę. Jest to jednak także pierwszy krok do dalszej ekspansji. Już teraz nasza spółka posiada większościowe udziały w hiszpańskiej spółce dystrybuującej kawę Qethereal, a w planach na najbliższe miesiące jest pozyskanie takiej spółki w Słowenii. Kolejne lata to m.in. rynek niemiecki, izraelski, bułgarski oraz obecność w krajach skandynawskich. Wykorzystując zdobyte doświadczenie, relacje, zaplecze logistyczne oraz know how będziemy tworzyć firmę, która nastawia się na rynek masowy, ale czerpie z najlepszych praktyk kawowego świata – mówi Tomasz Weczer, współtwórca marki Qethereal.

Crowdfundingowa emisja

Emisja akcji Columbus, która odbędzie się za pośrednictwem platformy Beesfund, została zaplanowana na 23 marca br. Poprzez finansowanie społecznościowe spółka chce pozyskać 1,7 mln zł. Środki te planuje przeznaczyć na poszerzenie asortymentu, rozwój aplikacji na smartfony oraz cyfrowych rozwiązań służących personalizowaniu kawy, a także ekspansję na rynkach zagranicznych.

– Działając jako Columbus, w ciągu 10 lat osiągnęliśmy sprzedaż kawy w segmencie HoReCa na poziomie przekraczającym 100 ton, generując obrót rzędu 43 mln zł. Teraz jako Columbus Polska SA chcemy osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Naszą ofertę będziemy sukcesywnie poszerzać o kolejne produkty, kawę w kapsułkach, ale także butelkowaną wodę do zaparzania kawy oraz mleka roślinne dla baristów. Środki z emisji przeznaczymy również na innowacyjne działania edukacyjne oraz promujące kawy wysokiej jakości. Do inwestycji w spółkę Columbus Polska zapraszamy nie tylko kawowych miłośników, ale też wszystkich tych, którym zależy na rozwoju idei zrównoważonego biznesu oraz podejścia Fairtrade w uprawie i handlu kawą –  mówi Tomasz Weczer.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • :] 2022-03-11 00:26:12

    Czy portal spożywczy bierze odpowiedzialność za propagowanie tej marki i osoby prezesa? Może napiszecie o poprzednim kawowym biznesie i franczyzobiorcach wplątanych w wielomilionową spiralę zadłużenia?

    Odpowiedz
  • :] 2022-03-11 00:29:55

    Proszę wygooglować atrykuł opublikowany na łamach Kuriera Szczecińskiego "Nabici w kolumbijsķą caffee", zadzwonić do byłych franczyzobiorców z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Zielonej Góry. To jest historia ludzi, którzy stracili dorobek życia.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!