Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Czy Coca-Cola jest polska, czyli kto kreuje patriotyzm zakupowy?

Biedronka informuje nas o tym, że nawet Coca-Cola jest polska. Bez narzędzi pozwalających na weryfikację różnego rodzaju biało-czerwonych znaków towarowych, głównym beneficjentem szczytnej idei patriotyzmu gospodarczego będą zagraniczne koncerny - mówi nam Mateusz Perowicz, koordynator aplikacji Pola.
  • Autor: AT
  • Data: 01-12-2021, 16:50
Czy Coca-Cola jest polska, czyli kto kreuje patriotyzm zakupowy?
Coca-Cola także promuje się poprzez patriotyzm zakupowy. fot. shutterstock

Patriotyzm zakupowy. Jak bada go Pola?

Pola, która od 2015 r. zachęca do zakupu polskich produktów i usług świętuje. W październiku 2021 łączna liczba skanowań produktów za pomocą aplikacji przekroczyła 10 milionów.

Z tej okazji Klub Jagielloński, który od samego początku zarządza projektem Pola, opublikował ranking 100 najczęściej skanowanych firm w historii aplikacji. Pisaliśmy o tym szerzej w tekście: Tymbark, Lidl i Mlekovita najczęściej skanowane w aplikacji Pola

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Perowicz, koordynator aplikacji Pola, Polacy chcą być świadomymi konsumentami i wiedzieć co wkładają do koszyka.

- Jak inaczej wytłumaczyć fakt, że czołowe pozycje w rankingu zajmują takie firmy jak Coca-Cola, Unilever czy Nestle? Przecież nikt nie zastanawia się, czy to polskie firmy. Użytkownicy Poli skanują produkty tych firm, aby sprawdzić czy dany koncern ma jakiekolwiek związki z Polską - dodaje.

Czy polska firma to taka, która produkuje w Polsce?

Nasz rozmówca przytacza wyniki badań przeprowadzone przez ICAN Research pt. „Patriotyzm gospodarczy rozszyfrowany”.

- Wynika z niego, że dla Polaków polska firma to nie tylko taka, która produkuje w Polsce, ale także posiada polski kapitał. Aplikacja Pola wyróżnia się pod względem wśród innych inicjatyw dotyczących patriotyzmu gospodarczego. Niewiele z nich bierze pod uwagę kryterium kapitału - dodaje.

Zagraniczne koncerny podkreślają związki z Polską

Czy z dzisiejszej perspektywy pozyskanie przez konsumenta informacji, o tym jaki kapitał stoi za daną marką czy firmą jest łatwiejsze niż w 2015 r. kiedy startowała Pola?

- Jest zdecydowanie trudniejsze. Sześć lat temu doskonale odczytaliśmy potrzeby Polaków i rosnący trend patriotyzmu gospodarczego. Jednak podobnie odczytały to agencje marketingowe i obecnie wiele zagranicznych firm podkreśla jak tylko może swoje związki z Polską. Przy sklepowej półce możemy zobaczyć całe morze biało-czerwonych oznaczeń. Sieć Biedronka informuje nas o tym, że nawet Coca-Cola jest polska. Bez narzędzi pozwalających na weryfikację różnego rodzaju biało-czerwonych znaków towarowych, głównym beneficjentem szczytnej idei patriotyzmu gospodarczego będą zagraniczne koncerny - podsumowuje Perowicz.

Jak obecnie wygląda aplikacja Pola w liczbach? Kto finansuje rozwój tego projektu? Czy w Polsce - kraju, który eksportuje co roku żywność za ponad 30 mld euro powinno się promować patriotyzm konsumencki? Po odpowiedzi na te pytania zapraszamy do pełnej wersji rozmowy z Mateuszem Perowiczem: Mateusz Perowicz, Pola: Polska firma to nie tylko taka, która produkuje w Polsce (wywiad)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!