Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Dobre prognozy dla rynku wód butelkowanych. Żywiec Zdrój stawia nowy zakład (wywiad)

Wiosną br. Żywiec Zdrój SA otworzy nowy zakład produkcyjny na Żywiecczyźnie. Inwestycja warta około 30 mln zł wynika potwierdza prognozy trendu wzrostowego na rynku wód butelkowanych w najbliższych latach. O szczegółach dotyczących projektu oraz o perspektywach dla rynku i spółki mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Inga Songin, dyrektor marketingu i PR w Żywiec Zdrój SA.

Dobre prognozy dla rynku wód butelkowanych. Żywiec Zdrój stawia nowy zakład (wywiad)
Inga Songin, dyrektor marketingu i PR w Żywiec Zdrój SA

Jak ocenia Pani miniony rok na rynku wód butelkowanych w Polsce?

Miniony rok był bardzo owocny dla branży wód butelkowanych. Kategoria wzrosła aż o 13,6 proc. (źródło: Nielsen) i osiągnęła jedną z najwyższych dynamik wzrostu wśród wszystkich napojów na polskim rynku. Na tak wysoki wynik znaczący wpływ miała nadzwyczaj słoneczna pogoda w sezonie letnim, ale też coraz silniejszy trend prozdrowotny. Obserwujemy, że konsumenci coraz częściej podejmując decyzje zakupowe wybierają zdrowszą żywność i napoje. Kierunek ten jest bardzo bliski misji Żywiec Zdrój - ,,Zachęcamy ludzi by pili zdrowiej i jesteśmy po stronie natury”. Dlatego nasza firma od lat prowadzi działania edukujące Polaków na temat roli wody w organizmie i znaczenia zdrowego nawodnienia.

Jakie są prognozy dotyczące rynku wód butelkowanych na 2016 rok?

Przewidujemy, że w 2016 roku kategoria wody będzie kontynuować wzrost, ale zdecydowanie wolniejszy – na poziomie 2-4 proc. Trend wzrostowy utrzyma się w kolejnych latach. Na rozwój rynku wody będzie mieć wpływ wzrost konsumpcji ,,per capita”, który w Polsce nadal jest niższy niż w innych krajach europejskich. Natomiast przewidywany wzrost silnie jest związany z dalszym umacnianiem się trendu prozdrowotnego. Z pewnością rozwój kategorii wesprą również kampanie zachęcające do picia wody, które pojawią się w najbliższym czasie.

Jednocześnie prognozujemy spadek sprzedaży w innych kategoriach napojowych. Konsumenci coraz częściej będą wybierać wodę, która jest najzdrowszą alternatywą.

Obecnie woda butelkowana ma silną pozycję rynkową i stanowi przeszło połowę sprzedaży wszystkich napojów w Polsce, a w kolejnych latach udział ten będzie rosnąć.

Jaką pozycję ma woda Żywiec Zdrój na tym rynku?

Żywiec Zdrój od lat jest silnym liderem rynku wody butelkowanej w Polsce. W 2015 roku nasze udziały wartościowe wyniosły blisko 30 proc. (źródło: Nielsen). Nasza silna pozycja rynkowa wynika z wieloletniej tradycji, ale również z tego, że od lat angażujemy się w działania, dotyczące zdrowego nawodnienia i troski o naturę.

więcej informacji:

Inga Songin RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    rynek wód butelkowanych RSS ALERT    /    rynek napojów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.33.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!