Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Dyrektor Coca-Coli: Brak zaufania do sztucznych słodzików jest nieuzasadniony

Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

Dyrektor Coca-Coli: Brak zaufania do sztucznych słodzików jest nieuzasadniony
Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska

Zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś, słodzik są doskonałą alternatywą, zarówno dla ludzi, którzy chcą ograniczać spożywane kalorie, jak i tych którzy z powodów zdrowotnych muszą ich unikać.

Coca-Cola ma w swoim portfolio produkty słodzone stewią – także na polskim rynku - i – jak zapewnia dyrektor spółki - nadal będzie je rozwijać.

- Jednocześnie pamiętajmy, że produkty żywnościowe to również doznania smakowe i w związku z tym producenci muszą tak pracować nad recepturami swoich produktów, aby były one akceptowane przez konsumentów. Zdarza się, że najlepsze produkty to kombinacja słodzików lub słodzików i cukru. Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej. Szerzenie fałszywych informacji odbija się niekorzystnie na samych konsumentach, którzy kierując się taką wiedzą nie sięgają po produkty, które byłyby doskonałymi częściami zbilansowanej diety, np. przy walce z nadwagą i otyłością – komentuje Iwona Jacaszek Pruś.

Jak podkreśla, Coca-Cola jest firmą napojową, która posiada w swoim portfolio napoje o rożnej zawartości kalorii: o obniżonej zawartości lub bez kalorii. - Mamy takie produkty zarówno w kategorii napojów gazowanych (Coca-Cola Zero, Sprite ze stewią), herbatach gotowych do picia, napojach energetyzujących czy w tzw. wodzie smakowej (Kropla o zawartości poniżej 20 kcal). Ten kierunek nadal będziemy rozwijać, a nasza przewaga w tym zakresie pochodzi z faktu, że The Coca-Cola Company na świecie ma bardzo bogate i różnorodne portfolio, z którego my możemy czerpać – podsumowuje Iwona Jacaszek-Pruś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Iwona Jacaszek-Pruś RSS ALERT    /    Coca-Cola HBC Polska RSS ALERT    /    słodziki RSS ALERT    /    aspartam RSS ALERT    /    stewia RSS ALERT    /    rynek napojów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Lobo 2016-01-15 12:57:54
    Właśnie w tym sęk... EFSA nie jest ośrodkiem naukowym, a urzędem, który dopuścił m.in. karagen i aspartam. Tymczasem badania naukowe potwierdzają szkodliwość tych substancji. To nauka powinna stanowić ostrogi dla obowiązującego prawa - nie odwrotnie.
  • Justi 2016-01-18 08:13:35
    Całkowicie zgadzam się z komentarzem poniżej. Badania naukowe dla EFSA są sponsorowane przez producentów dodatków, a wyniki wielokrotnie są tak modyfikowane aby dane dodatki można było stosować. Niestety EFSA udowodniła, że nie jest niezależną instytucją mającą na celu dobro konsumentów. Tylko kasa musi się zgadzać...
  • Ben 2016-01-18 13:41:54
    Nieuzasadnione to jest zaufanie to tych słodzików
  • Niesztuczny konsument 2016-01-18 16:36:51
    Jak mozna ufac czemus co jest \"sztuczne\" ? Biust ewentualnie zrozumiem ale okreslenie \"sztuczne\" w obszarach zywnosci z definicji zaklada ze cos jest nie do konca OK . Co jest lepsze , miod czy sztuczny miod???

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!