Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Dyrektor Jurajskiej: Polacy wierzą w żywność funkcjonalną

- Konsumenci poszukują produktów, które mają dodatkowe właściwości, jak np. wspomagają odchudzanie, wpływają korzystnie na układ kostny czy krwionośny. Perspektywy dla rynku żywności funkcjonalnej w Polsce wydają się być bardzo dobre, oznacza to systematyczny wzrost rok do roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. sprzedaży, Jurajska Sp. z o.o.

Dyrektor Jurajskiej: Polacy wierzą w żywność funkcjonalną
Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. sprzedaży, Jurajska Sp. z o.o.

Jak tłumaczy Jerzy Nowotarski, rynek żywności funkcjonalnej dopiero powstaje, stąd też i zaufanie konsumentów dopiero buduje się. - Mimo to Polacy wierzą w żywność funkcjonalną, a świadczy o tym choćby popularność różnych suplementów diety - dodaje.

Jego zdaniem, każdy z dodatków funkcjonalnych przeżywa swoje przysłowiowe "5 minut". - Obecnie jesteśmy w fazie wielkiego zainteresowania magnezem, który wydaje się być składnikiem bardzo pożądanym przez konsumentów. Poszukiwane są również produkty z błonnikiem, tutaj wciąż mamy do czynienia z modą na szczupłą sylwetkę. Swego czasu wielką popularnością cieszyły się jagody goji i acai. A pewnie jednym z pierwszych składników funkcjonalnych, który zdobył olbrzymią popularność był aloes. Choć produkty z aloesem nadal mają swoich miłośników - mówi Jerzy Nowotarski.

- Żywność funkcjonalna jest skierowana do konkretnego konsumenta. To osoba, która chce wspomóc swój organizm, jest zdecydowana na to, aby dostarczyć mu dodatkowych np. minerałów. Stąd można wnioskować, że cena nie jest tutaj elementem decydującym o zakupie, a czynnikiem istotnym jest rodzaj składnika funkcjonalnego. Z pewnością jest to rynek przyszłościowy - przyznaje dyrektor Jurajskiej.

Firma cały czas obserwuje rynek produktów funkcjonalnych. W ostatnim czasie wprowadziła wody Jurajska z Magnezem i Witaminą B6 oraz Jurajska z Wapniem. Możliwe, że niebawem portfolio Jurajskiej zostanie uzupełnione o nowe pozycje funkcjonalne.

Dyrektor Jurajskiej nie posiada dokładnych danych dot. segmentu żywności funkcjonalnej. - Według naszej obserwacji rynek napojów funkcjonalnych w opakowaniu PET kształtuje się rocznie na poziomie 30 mln zł - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Nowotarski RSS ALERT    /    Jurajska RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    napoje funkcjonalne RSS ALERT    /    wody funkcjonalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!