Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Dyrektor Nespresso: Rośnie moda na ekologię w Polsce

- Chociaż względy ekonomiczne wciąż wygrywają z ekologicznymi zachowaniami Polaków, jako naród jesteśmy przekonani do indywidualnej odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. Wpływ na to mają nie tylko odgórne regulacje, ale coraz większe rozumienie przez nas ograniczoności zasobów i potrzeba dbania o środowisko. Dotyczy to również opakowań spożywczych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Proszewski, dyrektor generalny firmy Nespresso w Polsce.

Dyrektor Nespresso: Rośnie moda na ekologię w Polsce
fot. Nespresso

Na sklepowych półkach coraz częściej znajdujemy opakowania kartonowe, biodegradowalne czy szklane, a nie jedynie plastikowe.

- Firmy produkujące kawy w kapsułkach także starają się podążać tym tropem. Ale – o ile opakowania, w których sprzedawane są kapsułki produkowane są głównie z materiałów przetwarzalnych, np. z kartonu – o tyle same kapsułki już nie. Nespresso jest jedną z nielicznych firm, o ile nie jedyną, która produkuje kapsułki z aluminium, umożliwiając ich recykling i odzyskiwanie cennych surowców - zapewnia Michał Proszewski, dyrektor generalny firmy Nespresso w Polsce.

Większość opakowań w Polsce produkuje się wciąż z tworzyw sztucznych, ale coraz więcej producentów stara się ograniczać ich wykorzystanie. - W ten sposób powstały już butelki o niższej o prawie 1/5 zawartości plastiku, kubki do napojów na wynos z kukurydzy czy jadalne talerze. Dobrym wyborem dla producentów są surowce odzyskiwane takie jak aluminium – z którego korzysta Nespresso.

Dzięki przemyślanej strategii zrównoważonego rozwoju oraz zastosowaniu przetwarzalnych surowców do produkcji kapsułek Nespresso, możliwe jest ich recyklingowanie.

- Zużyte kapsułki użytkownicy naszego systemu mogą oddać kurierowi przy kolejnym zamówieniu lub przynieść do każdego z butików Nespresso.  Ponieważ nasze kapsułki produkowane są z aluminium, są łatwo recyklingowalne – a co za tym idzie przyjazne środowisku. W procesie recyklingu aluminium zostaje odzyskane i wykorzystane do produkcji nowych wyrobów aluminiowych (globalnie m.in. paneli do jednego z naszych ekspresów – modelu Pixie), zaś kawa – użyta jako paliwo do ogrzewania domów. W ten sposób żaden z wykorzystywanych przez nas surowców się nie marnuje. A co zaskakujące – procent konsumentów Nespresso, oddających zużyte kapsułki do recyklingu, jest w Polsce większy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej - zapewnia Michał Proszewski.

Konsumenci Nespresso prześcigają się w niestandardowych pomysłach wykorzystania zużytych kapsułek. - Ponieważ opakowania są bardzo plastyczne i kolorowe, nasi klienci potrafią stworzyć z nich wiele rzeczy użytkowych. Tak powstaje barwna biżuteria z kapsułek – naszyjniki, bransoletki, broszki. Ozdabiane są nimi ramki do zdjęć, tworzone breloczki, lampki choinkowe w kolorowych osłonkach czy ozdoby na choinkę, a nawet – tarcze do zegarków - dodaje dyrektor Nespresso w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Proszewski RSS ALERT    /    Nespresso RSS ALERT    /    rynek kawy w Polsce RSS ALERT    /    kawa w kapsułkach RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Aga 2016-04-11 13:17:03
    A nie zdrowiej kupić kawę w ziarnach i sobie zmielić??? Przynajmniej wiadomo, co się pije...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!