Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Dystrybutor Ahmad Tea chce uzyskać 16-proc. wzrost sprzedaży w 2014 r.

- Porównując okres jesienno-zimowy w 2012 roku do tego samego okresu w roku 2103 uzyskaliśmy 12-proc. wzrost wielkości sprzedaży. Mając na uwadze bardzo dobre wyniki w 2014 roku szacujemy, że powinniśmy uzyskać 16-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2013 - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Walczak, Key Account Manager w firmie Levant, która jest dystrybutorem Ahmad Tea London w Polsce.

Dystrybutor Ahmad Tea chce uzyskać 16-proc. wzrost sprzedaży w 2014 r.
Fot. sklep.smacznego.pl

Jak tłumaczy Tomasz Walczak, wartość rynku herbaty w ostatnich kilku latach nieznacznie spadła. W 2012 roku wynosiła 2,19 mld, czyli blisko 5 proc. procent mniej niż w roku 2011 roku.

- Rok 2013 nie przyniósł poprawy, a prognozy na rok 2014 przewidywały kolejne spadki wartości rynku herbat. Mimo to marka Ahmad Tea przez ostatnie cztery lata systematycznie zyskiwała na udziale w rynku. W roku 2014 w okresie styczeń-wrzesień zanotowaliśmy blisko 14,65-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym - mówi dyrektor w firmie Levant.

Dodaje, że zimą następuje wzrost sprzedaży herbat, co jest elementem naturalnego cyklu. Najlepszy okres to oczywiście czas przed Bożym Narodzeniem.

Tomasz Walczak przytacza dane rynkowe. - Herbaty czarne to blisko 58 proc. wartości całego rynku herbat i ten sektor zachowuje się najbardziej stabilnie. Drugą pozycję zajmują herbaty ziołowe z blisko 14-proc. wynikiem i kolejno herbaty zielone (8,1 proc.) oraz herbaty owocowe (7,1 proc.), które jednak w ostatnim czasie tracą w ujęciu wartościowym. Widać więc, że nadal główną rolę ciepłego napoju w naszych domach odgrywa herbata czarna - mówi. 

Przyznaje, że 80 proc. konsumentów wybiera herbaty ekspresowe.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Walczak RSS ALERT    /    PHW Levant RSS ALERT    /    Ahmad Tea RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • XYZ 2014-11-09 21:23:10
    Dużą część tych wzrostów uzyskali kosztem Dilmah, która mocno traci do ubiegłego roku. No cóż, jedni rosną, a drudzy pikują w dół - takie życie ;-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!