Euromonitor: Rynek kawy wart był ponad 5,2 mld zł w 2013 r.

Wartość sprzedaży kaw świeżych (ziarniste i mielone) to - wg Euromonitor Int. - 2,62 mld zł na 2013 rok. Zdaniem analityków segment ren urośnie o 0,8 proc. do 2,65 mld zł w 2014 roku oraz o 1 proc. do 2,67 mld zł w 2015 roku.
Segment kawy ziarnistych wyceniany był na 116,6 mln zł w 2013 roku. Tu analitycy przewidują spory wzrost wartości - o 13,5 proc. w 2014 r. do 132,3 mln zł oraz o 9,2 proc. do 144,5 mln zł w 2015 roku.
Segment kaw mielonych osiągnął w 2013 roku wartość 2,51 mld zł, w tym sektor wkładów i kapsułek do ekspresów wyceniono na 55,9 mln zł. W 2014 i 2015 roku wartość całego sektora kaw mielonych niewiele się zmieni - odpowiednio o 0,2 proc. i 0,6 proc., ale wkłady w ekspresów znacznie zwiększą wartość - o 21,3 proc. w 2014 r. do 67,8 mln zł oraz o 15,1 proc. w 2015 r. do 78 mln zł.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Euromonitor podaje, że segment kaw instant osiągnął w 2013 roku wartość 2,65 mld zł, a kolejne dwa lata mają przynieść niewielkie wzrosty - o 1,5 proc. do 2,69 mld zł w 2014 roku oraz o 1,3 proc. do 2,73 mld zł. W skład segmentu kaw instant wchodzą kawy rozpuszczalne bezkofeinowe, których wartość sprzedaży w 2013 roku wyniosła 47,4 mln zł. 2014 i 2015 rok mają przynieść spadki sprzedaży - odpowiednio o 1,6 proc. do 46,6 mln zł oraz 2,5 proc. do 45,4 mln zł.
Analitycy zbadali także sprzedaż ilościową rynku kawy w Polsce. I tak w 2013 roku całościowo osiągnął on wielkość 108,3 tys. ton (108,3 mln kg). W 2014 roku rynek wzrośnie o 1 proc. do 109,3 tys. ton, a w 2015 roku - o 1,3 proc. do 110,7 tys. ton.
Więcej danych dot. rynku kawy w Polsce będzie dostępnych wkrótce w Strefie Premium serwisu portalspozywczy.pl!
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Policjanci zatrzymali złodzieja ekspresów do kawy
-
Polska trzecim co do wartości rynkiem ekspresów do kawy w Europie
-
Kawa najdroższa od 10 lat. Trend wzrostowy utrzyma się do 2023 r.?
-
Kawa na mieście czy domowy ekspres? Co się bardziej opłaca?
-
Allegro: przychody za III kw. wyższe o 1/3
-
5 topowych trendów i innowacji w segmencie kawy premium
-
Coca-Cola HBC finalizuje przejęcie udziałów w Caffè Vergnano
-
Polacy chętnie kupują wina owocowe
-
Kawa z próbówki? To może być przyszłość rynku
-
Brad Pitt ambasadorem marki De’Longhi
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)