Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

FoodCare zapowiada apelację od wyroku sądu ws. marki Tiger

W związku z uznaniem przez Sąd Okręgowy w Krakowie Wydział IX Gospodarczy powództwa Dariusza Michalczewskiego o zakazanie wykorzystania słowa „Tiger”, spółka FoodCare poinformowała, że po analizie uzasadnienia, na które obecnie czeka zarząd, najprawdopodobniej skorzysta z przysługującemu mu prawa do wniesienia apelacji.

FoodCare zapowiada apelację od wyroku sądu ws. marki Tiger
FoodCare najprawdopodobniej skorzysta z przysługującemu mu prawa do wniesienia apelacji; fot. pixabay.com

W ocenie prawników FoodCare Sąd Okręgowy, wydając ten nieprawomocny wyrok, dokonał
niewłaściwej interpretacji decyzji Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej w Warszawie
z sierpnia 2015 roku, z której wynika pierwszeństwo dla wykorzystania znaków „Black Tiger” oraz
„Wild Tiger” na rzecz FoodCare.

Jak wynika z informacji spółki FoodCare, ponadto Sąd Okręgowy uznał, że w momencie rozpoczęcia swojej współpracy z FoodCare w 2003 roku, Dariusz Michalczewski nie znajdował się w posiadaniu żadnego znaku renomowanego, czyli cechującego się dużą rozpoznawalnością wśród odbiorców.

- Znak „Tiger” stał się szeroko znany dopiero po kampanii reklamowej napoju energetycznego FoodCare, rozpoczętej w 2004 roku. Warto przy tym przypomnieć, że to właśnie FoodCare w 2003 roku stworzył markę napoju energetycznego „Tiger Energy Drink”, która w ciągu następnych czterech lat stała się niekwestionowanym liderem branży. Nazwa napoju nie pochodziła od Dariusza Michalczewskiego, a sam bokser został zaangażowany do współpracy ze spółką w zakresie reklamy napoju FoodCare ze względu na zbieżność jego przydomka sportowego (Tygrys – Tiger) z nazwą nowego produktu. Ten fakt potwierdzają bezsprzecznie zeznania świadków w kilku sprawach sądowych, w tym zeznania osób powiązanych ze stroną Dariusza Michalczewskiego - czytamy w oświadczeniu FoodCare.

W ocenie FoodCare należy wyraźnie rozgraniczyć sformułowania: pseudonim, przydomek, marka oraz
znak towarowy. - W momencie rozpoczynania współpracy z FoodCare Dariusz Michalczewski znany
był w Polsce pod przydomkiem „Tygrys”, nie „Tiger”. Jego znak towarowy zarejestrowany w 1999
roku został w zakresie zupełnie niezwiązanym z napojami – tj. prowadzeniu imprez i zawodów
sportowych i rozrywkowych, usług w zakresie organizowania i prowadzenia dyskotek, usług klubów nocnych, użytkowania i wynajmowania obiektów sportowych, doradztwa w zakresie sportu i rekreacji, nauczania i edukacji w zakresie sportu i rekreacji poprzez świadczenie usług instruktorskich
i trenerskich, usług klubów sportowych, usług fizykoterapeutycznych, usług kąpielowych i masażu,
usług salonów kosmetycznych. W świetle prawa brak rejestracji znaku w kategorii napojów, oznacza
że znak w danej kategorii nie istnieje i nie ma ochrony - czytamy w oświadczeniu spółki.

więcej informacji:

FoodCare RSS ALERT    /    Dariusz Michalczewski RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • ABC 2016-03-31 15:04:09
    To co jest w tym oświadczeniu jest prawdą. Doskonale pamiętam jak firma zaczynała produkcję Tiger Energy Drink bez PANA Darka.
  • Aga 2016-04-01 06:50:15
    ...bez skojarzeń z tigerem foodcare nie zrobiłby black. Wyrok słuszny. Niech foodcare w końcu odpowie za lewe biznesy
  • misio 2016-04-01 12:15:42
    Nikt nie zrobił więcej dla Darka Michalczewskiego niż Wiesław Włodarski... Kto dzisiaj by pamiętał o upadłym bokserze ( 2 ostatnie walki to po prostu \"ustawki\" dla kasy)gdyby Włodarski nie przecenił puszki i nie wszedł w PET 1 litr...?
  • Mamut 2016-04-05 22:37:00
    Wiesiek w tym temacie ma rację.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!