Wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia obrazuje rosnąca liczba wyspecjalizowanych stron internetowych poświęconych bieganiu, jak np. czasnabieganiepl, polskabiega.sport.pl, spisbiegaczy.pl, a także coraz większa liczba uczestników miejskich maratonów.

Już 1/4 polskich konsumentów deklaruje, że na co dzień przyjmuje witaminy lub suplementy diety, np. tran z dorsza lub olej z wiesiołka. To więcej niż w jakimkolwiek innym kraju europejskim.

Większość polskich konsumentów uważa także, że napoje sportowe powinny dostarczać "zastrzyku" energii. Dlatego, zdaniem analityków Mintela, wraz ze wzrostem popytu na żywność funkcjonalną, specjalne napoje dla sportowców mogą skutecznie trafić w gusta prozdrowotnie nastawionych konsumentów, ponieważ stanowią niezbędne uzupełnienie dla zwiększonej aktywności fizycznej.

W ocenie Mintela polski rynek żywności funkcjonalnej i napojów jest wciąż dość słabo rozwinięty, a popyt przerasta podaż. 37 procent Polaków uważa, że na rynku nie ma wystarczającej ilości popularnych produktów z funkcjonalnymi dodatkami. Zdaniem analityków firmy Mintel stwarza to duże możliwości do dalszego rozwoju kategorii funkcjonalnych napojów sportowych.

Kilku globalnych graczy na rynku napojów sportowych zaczęło dodawać mleko do swoich produktów dostarczając w ten sposób źródło naturalnej energii i białka. Dzięki temu przeznaczone dla sportowców napoje na bazie mleka dobrze nadają się także dla prozdrowotnie nastawionych  konsumentów. Białko pochodzące z mleka jest jednym z kluczowych składników w procesie regeneracji mięśni, co jest szczególnie ważne zarówno dla amatorów, jaki i zawodowych sportowców. Wspomniane zjawisko w rezultacie prowadzi do silnego rozwinięcia kategorii napojów na bazie mleka z właściwościami energetycznymi lub po prostu zwiększenia ilości protein w napojach sportowych i energetycznych.

Według Mintela, kategoria napojów sportowych nadal oferuje duży potencjał dla innowacji. Polacy w coraz większym stopniu zaangażowani są w różne aktywności sportowe, a także poszukują coraz lepszych wyborów żywieniowych. Polscy konsumenci są zainteresowani większym wyborem napojów sportowych z naturalnymi składnikami, co otwiera możliwości do wprowadzania kolejnych innowacji na ten rynek. Napoje sportowe bogate w proteiny mogą pomóc markom zwiększyć zaangażowanie wśród entuzjastów sportu, a także Polaków zorientowanych na zdrowie, którzy poszukują dodatkowego zastrzyku naturalnej energii.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl