Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Gourmet Foods o prowadzeniu biznesu w czasie pandemii z perspektywy dystrybutora produktów premium

Sytuacja związana z koronawirusem postawiła sektor spożywczy i branżę handlową przed dużym wyzwaniem. Firmy zmuszone były do szybkiej reorganizacji pracy, a także dostosowania działań do zwiększonego popytu na produkty żywnościowe. Aleksandra Gaudnik, specjalista ds. marketingu Gourmet Foods opowiada jak z perspektywy dystrybutora produktów premium, wygląda prowadzenie biznesu w czasie pandemii, a także jak pandemia koronawirusa wpłynęła na zachowania konsumenckie.

Gourmet Foods o prowadzeniu biznesu w czasie pandemii z perspektywy dystrybutora produktów premium
fot. materiały prasowe

Choć ciężko jest przewidzieć, jak rozwinie się sytuacja związana z pandemią, odpowiednie przygotowanie na sytuacje kryzysowe pozwoliło Gourmet Foods wprowadzić efektywny scenariusz działań. Firma skupia się na zadaniach bieżących w kwestii zaopatrzenia sklepów detalicznych i wsparciu partnerów z branży Horeca. Gourmet Foods dla każdego z segmentów biznesu przygotowuje również rozwiązania na czas zniesienia ograniczeń.

Priorytetem jest utrzymanie gotowości do realizowania operacji biznesowych poprzez zapewnienie pracownikom i kontrahentom efektywnego środowiska pracy. Wszystkie kluczowe procesy administracyjne prowadzone są zdalnie, a sprzedawcy terenowi w swoich zadaniach korzystają z możliwości, jakie zapewniają im nowoczesne narzędzia teleinformatyczne.

Firma niezmienne spełnia wymogi norm zarządzania jakością ISO oraz bezpieczeństwa żywności HACCP, których integralną częścią jest polityka zarządzania ryzykiem i analiza zagrożeń. Pod tym względem Gourmet Foods była przygotowana na wystąpienie rozmaitych zjawisk mogących stanowić wyzwanie dla jej normalnego funkcjonowania.

Pozycjonowanie półek sklepowych 

Sytuacja na rynku detalicznym wciąż pozostaje dynamiczna. Statystyki sprzedaży w odniesieniu do możliwych zmian zachowań konsumenckich w okresie pandemii będzie można dokładnie oszacować dopiero po nastaniu względnej stabilizacji w sektorze spożywczym. Jednak już teraz sprzedawcy mogą podjąć należyte kroki w postaci odpowiedniego pozycjonowania półek sklepowych, co bezpośrednio przełoży się na pozytywny efekt sprzedażowy i wizerunkowy.

Na podstawie własnych doświadczeń proponujemy sklepom rozważenie rozwiązań, które ułatwią klientom dostęp do każdej kategorii jakościowej w ramach danego segmentu. W sytuacji, gdy zachowania konsumenckie ulegają zmianie, a zakupy często robione są w pośpiechu, znaczące jest jak najlepsze zaopatrzenie półek sklepowych oraz uporządkowanie asortymentu w taki sposób, aby klienci szybko i intuicyjnie odnaleźli interesujące ich produkty.

Wsparcie dla Horeca

Zupełnie inaczej wygląda obraz rynku Horeca, którego Gourmet Foods od 30 lat jest integralną częścią. W chwili obecnej ten segment rynku praktycznie nie funkcjonuje, a jego zamknięcie na dzień dzisiejszy nie wydaje się mieć horyzontu, pozwalającego na rzeczowe szkicowanie scenariuszy otwarcia oraz oceny rzeczywistych konsekwencji biznesowych. Wskutek decyzji administracji państwowej odnośnie zamknięcia całego sektora usług hotelarskich i gastronomicznych, aktywność firmy skupiła się na projektach pomocowych (wśród których warto wymienić np. wakacje dzierżawne dla użytkowników ekspresów), na stałym kontakcie z klientami oraz pracy nad rozwiązaniami rozwojowymi.

Priorytetem wszystkich uczestników rynku są działania wspierające segment Horeca, które pozwolą nam wrócić do normalności w niezmienionym składzie ilościowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Gourmet Foods RSS ALERT    /    Dilmah RSS ALERT    /    herbaty RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!