Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Herbapol chce wejść na podium rynku czarnej herbaty

Herbapol zaczął walkę o rynek czarnej herbaty. Firma wprowadziła na sklepowe półki zarówno herbaty premium, jak i ekonomiczne. Ambicje lubelskiej spółki są spore. Chce zagrozić pozycji lidera w kategorii herbat premium - marce Lipton - podaje Rzeczpospolita.

Herbapol chce wejść na podium rynku czarnej herbaty
fot. Fotolia

Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin, w rozmowie z Rzeczpospolitą mówi, że wejście na rynek czarnej herbaty było naturalną konsekwencją rozwoju firmy, a także wyjściem na przeciw oczekiwaniom konsumentów. 

Dziennik przypomina, że dużym atutem herbat czarnych jest ich znaczący udział w łącznej sprzedaży branży herbacianej, na które przypada ponad połowa rynku wartego 1,2 mld zł.

Herbapol wprowadził do sklepów herbaty premium (marka Big-Active) oraz ekonomiczne (marka Nasza). 

Rzeczpospolita podkreśla, że na niekorzyść Herbapolu działa obserwowany spadek sprzedaży herbat czarnych. Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa PwC przypomina, że rynek herbaty, szczególnie czarnej, jest mocno nasycony, przez co jej łączna konsumpcja nie rośnie. Dodatkowo jest też skonsolidowany, przez co nowym graczom trudno przekonać sieci handlowe, aby wprowadziły na swoje półki kolejną markę.

Więcej czytaj w środowym wydaniu Rzeczpospolitej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Evangelos Evangelou RSS ALERT    /    Herbapol Lublin RSS ALERT    /    Grzegorz Łaptaś RSS ALERT    /    herbata czarna RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Tomek 2016-05-12 09:34:36
    O ile dobrze pamiętam to Herbapol już raz wystartował w kategorii herbat czarnych i projekt nie był zbyt udany. W Polsce Herbapol konsumentom kojarzy się głównie jako producent herbat ziołowych, owocowych, funkcjonalnych i syropów owocowych. Nie sądzę, że uda się wyprowadzić rodzimego konsumenta z takiego postrzegania marki Herbapol. Nie wróżę więc wielkiego sukcesu firmie Herbapol w kategorii herbat czarnych. Oczywiście mają siły i możliwości żeby wprowadzić nowe produkty w rynek ale wszystko zweryfikuje konsument. Chciałbym również zauważyć, że Lipton już dawno nie jest postrzegany przez konsumentów jako herbata premium. Dziś kategorię herbat premium z sukcesami reprezentuje Ahmad Tea i Dilmah. Nie widzę na horyzoncie żadnej innej marki która mogłaby zagrozić tym dwóm producentom. Koleżankom i Kolegom z firmy Herbapol zyczę powodzenia przy wdrażaniu nowego projektu :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!