Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin, w rozmowie z Rzeczpospolitą mówi, że wejście na rynek czarnej herbaty było naturalną konsekwencją rozwoju firmy, a także wyjściem na przeciw oczekiwaniom konsumentów. 

Dziennik przypomina, że dużym atutem herbat czarnych jest ich znaczący udział w łącznej sprzedaży branży herbacianej, na które przypada ponad połowa rynku wartego 1,2 mld zł.

Herbapol wprowadził do sklepów herbaty premium (marka Big-Active) oraz ekonomiczne (marka Nasza). 

Rzeczpospolita podkreśla, że na niekorzyść Herbapolu działa obserwowany spadek sprzedaży herbat czarnych. Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa PwC przypomina, że rynek herbaty, szczególnie czarnej, jest mocno nasycony, przez co jej łączna konsumpcja nie rośnie. Dodatkowo jest też skonsolidowany, przez co nowym graczom trudno przekonać sieci handlowe, aby wprowadziły na swoje półki kolejną markę.

Więcej czytaj w środowym wydaniu Rzeczpospolitej.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl