Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Hortex poprawia wyniki. Wkrótce nowa strategia dla Grupy

Hortex Holding poprawi całoroczne wyniki finansowe. Przychody wzrosną w roku obrotowym zakończonym w maju 2013 roku wobec 740 mln zł w 2012 roku m.in. dzięki odbudowie sprzedaży i udziałów na rynku rosyjskim, jednak grupie może nie udać się osiągnąć sygnalizowanych wcześniej 800 mln zł.

Hortex poprawia wyniki. Wkrótce nowa strategia dla Grupy
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu // Fot. ŻelaznaStudio / P.Pawłowski

- Zdecydowanie poprawimy nasze wyniki finansowe to znaczy zakładamy, że nasze obroty będą w tym roku większe niż w poprzednim, chociaż nie wiem czy uda nam się osiągnąć te 800 mln zł przychodów. Powinniśmy również poprawić wynik netto. Ponieważ jednak naszą tradycją jest to, że nie publikujemy tych danych dopóki rok się nie zamknie, dlatego na tym etapie nie chciałbym dalej tego komentować - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding.

Prezes zapowiada też, że spółka jest obecnie na etapie tworzenia nowej kilkuletniej strategii, nad którą prace powinny zakończyć się w maju lub czerwcu.

- W tej chwili jesteśmy na etapie przygotowywania po pierwsze budżetu na przyszły rok, a po drugie na etapie przygotowywania planu na trzy do pięciu lat, ale na tym etapie nie chciałbym tego komentować, bo to jest coś nad czym pracujemy i musimy dopiero to uzgodnić z akcjonariuszami - powiedział Kurpisz.

- Myślę, że ten 3-5 letni plan powinien być gotowy gdzieś w maju-czerwcu - dodał.

Kurpisz zapewnia, że Hortex odbudowuje sprzedaż na rynku rosyjskim i nieco zwiększył w nim swoje udziały. Hortex chce też rozwijać sprzedaż na rynku polskim.

- Rynek rosyjski jest dla nas bardzo ważny, jeśli chodzi o mrożonki i jesteśmy tam cały czas obecni, cały czas aktywni. Wydaje się, że nasza aktywność tam zaczyna przynosić efekty, bo zaczynamy odbudowywać sprzedaż, zwiększamy trochę udziały i niewątpliwie to cały czas pozostaje dla nas bardzo ważny rynek - powiedział prezes.

- Na rynku rosyjskim sprzedajemy około 50 proc. naszych mrożonek, ale równe ambitne plany mamy jeśli chodzi o rynek mrożonek w Polsce i wydaje się, że te proporcje pozostaną na poziomie 50 do 50 proc., bo chcemy rozwijać zarówno rynek polski jak i rosyjski - dodał.

Rok finansowy, który zakończył się 31 maja 2012 r. przyniósł firmie ok. 740 mln zł przychodów i było to nieco mniej niż rok wcześniej, co wynikało m.in. ze spowolnienia eksportu mrożonek na rynek rosyjski, jak i trochę mniejszych przychodów w Polsce - w segmencie soków.

Puls Biznesu informował wcześniej w styczniu, że producent mrożonek chce wypracować w tym roku obrotowym 800 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Hortex to producent mrożonek oraz soków, nektarów i napojów owocowych. Trzecim istotnym polem działalności jest wytwarzanie koncentratu soków owocowych.

Grupa, w skład której wchodzą trzy spółki (Hortex Holding, Ortika Polska i Hortex Marketing Services) ma pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej w kategorii mrożonych warzyw i owoców.

Zatrudniająca ok. 1.600 osób Grupa eksportuje mrożone owoce, warzywa i mieszanki owocowo-warzywne do takich krajów jak Rosja, Słowacja, Ukraina, Łotwa, Estonia, Litwa i Białoruś, natomiast soki, napoje i nektary eksportuje do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Największym importerem produktów Horteksu jest Rosja.

W ofercie grupy znajduje się ok. 70 wariantów smakowych soków, nektarów i napojów oraz blisko 50 produktów mrożonych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Kurpisz RSS ALERT    /    Hortex Holding RSS ALERT    /    strategia Grupy Hortex RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • taki 2013-08-22 12:49:02
    To wszystko zasługa Przemka Bartkowiaka. To najlepszy Dyrektor Zakładu, jakiego świat dotąd nie widział. Sam Kurpisz się go boi.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!