Innowacje wkraczają na rynek wód butelkowanych

W ostatnich latach rynek wód butelkowanych korzysta ze zwiększonego zainteresowania konsumentów zdrowym trybem życia i aktywnością fizyczną, która sprzyja uzupełnianiu płynów w organizmie. Aż 72 proc. konsumentów badanych przez Mintel jest świadomych, że powinno się pić 1,5 litra wody dziennie.
Dlatego producenci chcą rozszerzać ofertę wód. A innowacje w tym segmencie polegają głównie na dodawaniu smaku, zmianie opakowań czy różnicowaniu nasycenia dwutlenkiem węgla. To ostatnie jest ciekawą alternatywą dla napojów gazowanych oraz wody niegazowanej.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W związku z coraz większym zainteresowaniem napojami niegazowanymi w Polsce, Francji i Hiszpanii, producenci skłaniają się do wprowadzania na rynek wód w wersji lekko gazowanych.
Temu trendowi przeciwstawia się firma Polskie Zdroje, producent Cisowianki, która właśnie wprowadziła na rynek wodę w wersji "silnie gazowana".
Rodzi się pytanie nad ideą tego pomysłu, który jest sprzeczny z trendami. A może jest to świadome działanie firmy, która chce przyciągnąć zupełnie nowych konsumentów? Zważywszy na to, że Cisowianka ma już w swojej ofercie wariant "lekko gazowany". Wskazuje więc to na możliwość eksplorowania różnych wdrożeń.
Wody lekko gazowane mogą być pozycjonowane jako stosowne do spożycia w czasie posiłków, ponieważ poziom gazowania nie zakłócałby smaku posiłku.
Wody silnie gazowane mogą stworzyć niszę jako mocny i bezpośredni konkurent dla gazowanych napojów. 60 proc. Polaków deklaruje, że jednym z powodów, dla których wybierają wody butelkowane jest fakt, że są one zdrowsze niż inne napoje bezalkoholowe.
Zdaniem analityków firmy Mintel, różnicowanie gazowania wód może ułatwić producentom pozyskanie oraz utrzymanie wymagających konsumentów.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Żywność hybrydowa: Czy będzie interesująca dla konsumentów?
-
Ceny etycznej żywności i napojów główną barierą zakupową dla konsumentów
-
Żywność roślinna staje się produktem dla masowego konsumenta
-
Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Mintel: Konsumenci są mocno ukierunkowani na aspekt prośrodowiskowy
-
ekonomiczny poniedziałek
Które trendy nakręcają sprzedaż?
-
Mintel: Zrównoważony rozwój kluczową kwestią dla branży kawowej
-
mleczna środa
Czy wykorzystamy szansę jaką daje mleko ekologiczne?
-
mleczna środa
Dlaczego roślinne zamienniki nabiału będą rosły w siłę?
-
Inwestycje w roślinne zamienniki nabiału są nieuniknionym procesem
-
Mintel: błonnik i stewia dokonają rewolucji na rynku cukru
komentarze (0)