Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Jak przygotować ofertę produktów owocowo-warzywnych do sieci handlowych?

Aby nawiązać skuteczny kontakt z siecią handlową, należy przedstawić się jako ekspert w swojej branży, odpowiedni partner biznesowy. Należy śledzić trendy i badania rynku. Bardzo ważne jest również wcześniejsze poznanie klienta oraz przygotowanie swojej firmy do oczekiwań sieci - mówiła Hanna Adamiak, ekspert marketingu i zarządzania, podczas webinaru "Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?".

Jak przygotować ofertę produktów owocowo-warzywnych do sieci handlowych?
Hanna Adamiak, ekspert marketingu i zarządzania, trener biznesu

Jak wymienia Hanna Adamiak, na spotkaniu z kupcem warto zaprezentować krótką historię, ideę jaka towarzyszy produktom, pokazać portfolio, przedstawić skład, certyfikaty (np. System Jakości Certyfikowany Produkt), proces produkcyjny (wiarygodność, jakość, bezpieczeństwo). Warto opowiedzieć historię sukcesu, np. rozwój oferty w innej sieci.

Podczas spotkania trzeba być ekspertem w danej dziedzinie oraz dysponować badaniami na temat rynku, podawać konkretne informacje o tym, jak rośnie popyt konsumentów, tak aby zachęcić do współpracy (np. mówić o wzrostach procentowych danych kategorii).

– Nie trzeba wykonywać samemu badań. Jest wiele dostępnych materiałów na rynku – tłumaczyła ekspertka.

Prelegentka webinaru "Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?" radziła, by odwiedzić sklepy przed spotkaniem i pomyśleć o rozwiązaniach. Sprawdzić,  jak sklep jest zorganizowany, jaką ma ofertę w danej kategorii, w jakich cenach, gdzie zlokalizowane. Warto zdiagnozować potencjalne luki i przemyśleć, gdzie mogłyby być zlokalizowane produkty, jak zdefiniowana jest kategoria, jakie marki, jakie smaki, wielkości opakowań, rodzaj opakowań można zarekomendować.

Niezwykle ważne jest też wysłuchanie kupca, czyli tego, czego on potrzebuje. Być może chce rozbudować konkretną kategorię, np. soki o mniejszej gramaturze.

Zdaniem Hanny Adamiak dużym błędem jest natomiast pytanie o obrót. Takie dane zdecydowanie lepiej samemu oszacować.

Ważne, by przygotować swoją firmę, np. wprowadzać krótkie serie, określone opakowania, rozważyć możliwość przygotowania się do konkretnych oczekiwań sieci. Duże znaczenie mają tu zagadnienia logistyczne i prawne, czyli m.in to, w jakim czasie jesteście w stanie zrealizować zamówienie, jaka jest polityka zwrotów czy jak wygląda proces zakupu i sprzedaży.

W kontekście umów warto zwrócić uwagę na dostęp do wsparcia prawnego. Zastanowić się, jak wygląda kwestia zabezpieczenia transakcji, kwestia kar i gwarancji.

– Rekomenduję małym i średnim przedsiębiorcom zainwestować w  poradę prawną w zakresie umów i i współpracy handlowej i przedyskutować umowę – mówiła prelegentka.

więcej informacji:

KUPS RSS ALERT    /    Hanna Adamiak RSS ALERT    /    soki RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!