Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Jakie błędy popełniają producenci przywracając słynne marki z lat 90?

  • Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2020, 15:42
Frugo, EB, Guma Turbo, piwo 10,5... Czar kultowych marek żywności i napojów z lat 90. wciąż udziela się nie tylko konsumentom, ale i producentom, którzy nie ustają w próbach wskrzeszania rynkowych hitów z dawnych lat. Dlaczego zatem nie wszystkie tego rodzaju reaktywacje kończą się sukcesem?
Jakie błędy popełniają producenci przywracając słynne marki z lat 90?
casualowy piątek
Frugo to jeden z symboli lat 90. Czy dla młodzieży urodzonej na początku XXI wieku marka również może stać się kultowa? kadr za YouTube

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

No to Frugo!

Marka Frugo trafiła na sklepowe półki w 1996 r. O jej sukcesie przesądziła słynna kampania reklamowa wymyślona przez Iwo Zaniewskiego i Konstantego Przyborę. Oprócz hasła "No to Frugo!" marketingowcy zaproponowali także nietypowy kształt butelki o pojemności 0,3 litra i etykietę nawiązującą do graffiti. Efekt? Frugo szybko stało się czymś więcej niż tylko napojem. 

Agata Jakóbczak w książce “Transformersi: Superbohaterowie polskiej reklamy 80. - 90." przywołuje nawet termin “pokolenie Frugo”, którym określano młodych ludzi wchodzących w dorosłość w czasach transformacji. To do nich adresowano reklamy napoju oparte na zabawie słowem i nietypowych pomysłach, jak spot z chodzącym kioskiem czy ogranie konfliktu pokoleń w postaci starszych osób narzekających na "dzisiejszą młodzież", symbolicznie zamalowywanych sprayem przez nastolatka:

Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • piwosz 2020-11-20 09:34:58

    podstawowy problem z 10,5 polegał na tym, że to piwo było paskudne i chyba o nienajlepszym składzie. podobnie EB jakość tych piw plasuje je gdzieś między Harnexem a Taterką

    Odpowiedz
    • Miszka 2020-11-20 21:01:07

      A co masz do Taterki?... ;)

      Odpowiedz
      • Wkik 2020-11-22 08:37:04

        Picie Taterki czy Harnaxa to rzeź dla ust i organizmu!!

    • SHL 2020-12-28 00:34:15

      niby piwosz, a na eurolagerach się zatrzymał...

      Odpowiedz
  • Miszka 2020-11-20 20:57:08

    Z tego co pamiętam, to ceny tych powracających marek były dość zaporowe. Wychodzi na to, że sentymenty po prostu nie były tyle warte.

    Odpowiedz
  • Piot 2020-11-24 22:31:34

    To kolejna marka soków na półce sklepowej. Natomiast osoby nieco starsze, które doskonale pamiętają Frugo z lat 90., dziś zamiast słodkich soków wolą herbatę lub wodę mineralną. Dlatego ten powrót się nie udał. Dla grupy docelowej ta nostalgia nie była ważna - dodaje. B Bzdura. W tym miejscu trzeba pomyśleć że osoby młode są tzw. fit, piją tylko wodę, jedzą sałatki z lucerną i pieczywo żytnie, dalej jest przepaść i małolaci przyklejeni do telefonów i automatów i to do nich powinna dotrzeć food care o ile chce coś zarobić. Ale oby nie.

    Odpowiedz
  • ANNA CHROMA FINANSOWANIE 2020-12-02 17:24:19

    ANNA CHROMA FINANSOWANIE Witam wszystkich Bardzo dziękuję Bogu że ponownie postawiłeś ANNA CHROMA na mojej ścieżce. W przypadku wszystkich Twoich potrzeb finansowych lub masz kłopoty finansowe, po prostu skontaktuj się z tą wspaniałą ANNA CHROMA, a będziesz miał pełną satysfakcję.Ta kobieta właśnie pomogła mi niewielką sumą 55 000 zł, a to mi wystarczy. Jest kobietą serca, dzięki tej wspaniałej kobiecie mogłem podnieść standard życia i zadłużenie. Jeśli potrzebujesz małej pożyczki, skontaktuj się tylko z nimi, a nie zawiedziesz się. E-mail: annachroma1949@gmail.com Dziękuję Ci UWAGA NIE POLSKI, wstrzymaj się

    Odpowiedz
  • Duczy 2020-12-26 22:04:32

    Ja jestem z tej epoki co doskonale pamieta smak frugo kapsle oraz reklamy. szczerze mówiąc nie dalej jak 5 dni temu na zakupach z samej czystej ciekawości kupiłem 2 butelki frugo biale i zielone. już samo to ze były plastikowe trochę mnie odrzuciło. ale jednak kupiłem wypiłem i szczerze mówiąc sam nie wiem jak to smakowało ale na pewno nie jak napoj ktory piłem za dzieciaka. gdyby smak byl ten sam kupowałbym regularnie. po co przywracać markę skoro nie przywraca się właściwego produktu ?

    Odpowiedz
    • Rafał 2020-12-27 10:14:59

      Może smak ten sam napoju, ale Twój smak się zmienił,gusta też się zmieniają.Napewno woda mineralna jest lepsza

      Odpowiedz
    • Kamila 2020-12-28 09:55:53

      Dla mnie smak też różnił się od tego sprzed lat, bardzo chemiczny i dziwny, no i ten plastik... Frugo ze szkła to było coś pysznego i orzeźwiającego a nie chemiczny syf z plastiku

      Odpowiedz
    • froogo 2020-12-28 12:37:57

      Po prostu jak człowiek miał naście lat, biegał po podwórku to wszystko smakowało zajebiście. Zwłaszcza w latach 90 jak coś było w kolorowym papierku i reklamowane w TV.

      Odpowiedz
    • Pamietam 2020-12-28 23:54:25

      To nie zmiana nawyków spowodowała klapę Frugo. Np ja nie spróbowałem dotąd nowego Frugo z powodu plastikowej butelki. Skoro zmienili opakowanie, to zakładam że i zawartość. Więc dziękuję. Niech smak oryginalnego Frugo pozostanie w mojej pamięci.

      Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!