Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Jakie błędy popełniają producenci przywracając słynne marki z lat 90?

Strona 2 z 3


Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 20-11-2020, 07:23

Jak zapowiadała m.in. na łamach portalspozywczy.pl Paulina Włodarska, ówczesna marketing manager FoodCare. spółka planowała eksport Frugo na rynki Europy Środkowej, ale też do Wielkiej Brytanii i Niemiec.

- Od lipca 2011 r. do czerwca 2013 r. sprzedanych zostało łącznie ponad 227 mln butelek Frugo. (...) Mamy ambicje, by Frugo stało się marką światową, a Polacy byli z niej dumni tak jak Amerykanie z Coca-Coli - mówiła.

Co ciekawe, rekordowe wyniki Frugo zostały osiągnięte niemal bez wsparcia reklamowego. Dopiero w maju 2012 r. (czyli niemal rok po reaktywacji marki) w telewizji pokazały się dwa najlepiej zapamiętane przez konsumentów spoty promocyjne pt. "Siły natury" i "Kiosk". Zupełnie nowa kampania "Owoc kultury" wystartowała dopiero w połowie maja 2013 r. 

Marka Frugo wciąż jest obecna w portfolio FoodCare. W 2017 r. na rynku pojawiły się soki owocowe Frugo w butelkach PET, a twarzą marki został Kamil Bednarek. W sierpniu 2020 r. media informowały o przygotowywanej strategii komunikacji dla Frugo Energy Drink.

Czy powrót Frugo się udał?

Jak mówi nam Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries, współczesnym nastolatkom marka Frugo niestety nie mówi nic, albo prawie nic.

- To kolejna marka soków na półce sklepowej. Natomiast osoby nieco starsze, które doskonale pamiętają Frugo z lat 90., dziś zamiast słodkich soków wolą herbatę lub wodę mineralną. Dlatego ten powrót się nie udał. Dla grupy docelowej ta nostalgia nie była ważna - dodaje.

Ekspertka wskazuje, że przed powrotem danego produktu na rynek należy zadać sobie podstawowe pytanie – czy chcemy przywrócić produkt z lat 90. w niezmienionej formie i trafić do 30-, 40-latków, którzy sięgną do swoich portfeli, by przywrócić wspomnienia? Czy też obecne czasy wymagają od nas ewolucji danego produktu? 

- Oczywiście, nasza grupa docelowa musi pamiętać lata 90. Jednak zwłaszcza w przypadku branży spożywczej zdecydowanie należy dopasować produkt do obecnych czasów, na przykład, gdy mówimy o produktach dla dzieci, w których składzie występuje cukier. Dzisiejsi rodzice, którzy dużą wagę przywiązują do tego co jedzą ich dzieci, nie będą przecież kupowali niezdrowego produktu dla swojej pociechy, tylko dlatego, że kojarzy im się z ich dzieciństwem. Natomiast dla dzieci ta marka jest po prostu anonimowa i ginie na sklepowej półce w tłumie innych, podobnych - wskazuje.

Piwne powroty

więcej informacji:

Wiesław Włodarski RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    alkohol RSS ALERT    /    piwo 10 RSS ALERT    /    Frugo RSS ALERT    /    Ewelina Radowicz RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT

KOMENTARZE (18)

  • piwosz 2020-11-20 09:34:58
    podstawowy problem z 10,5 polegał na tym, że to piwo było paskudne i chyba o nienajlepszym składzie. podobnie EB jakość tych piw plasuje je gdzieś między Harnexem a Taterką
    • Miszka 2020-11-20 21:01:07
      A co masz do Taterki?... ;)
      • Wkik 2020-11-22 08:37:04
        Picie Taterki czy Harnaxa to rzeź dla ust i organizmu!!
    • SHL 2020-12-28 00:34:15
      niby piwosz, a na eurolagerach się zatrzymał...
  • Miszka 2020-11-20 20:57:08
    Z tego co pamiętam, to ceny tych powracających marek były dość zaporowe. Wychodzi na to, że sentymenty po prostu nie były tyle warte.
  • Piot 2020-11-24 22:31:34
    To kolejna marka soków na półce sklepowej. Natomiast osoby nieco starsze, które doskonale pamiętają Frugo z lat 90., dziś zamiast słodkich soków wolą herbatę lub wodę mineralną. Dlatego ten powrót się nie udał. Dla grupy docelowej ta nostalgia nie była ważna - dodaje. B Bzdura. W tym miejscu trzeba pomyśleć że osoby młode są tzw. fit, piją tylko wodę, jedzą sałatki z lucerną i pieczywo żytnie, dalej jest przepaść i małolaci przyklejeni do telefonów i automatów i to do nich powinna dotrzeć food care o ile chce coś zarobić. Ale oby nie.
  • ANNA CHROMA FINANSOWANIE 2020-12-02 17:24:19
    ANNA CHROMA FINANSOWANIE Witam wszystkich Bardzo dziękuję Bogu że ponownie postawiłeś ANNA CHROMA na mojej ścieżce. W przypadku wszystkich Twoich potrzeb finansowych lub masz kłopoty finansowe, po prostu skontaktuj się z tą wspaniałą ANNA CHROMA, a będziesz miał pełną satysfakcję.Ta kobieta właśnie pomogła mi niewielką sumą 55 000 zł, a to mi wystarczy. Jest kobietą serca, dzięki tej wspaniałej kobiecie mogłem podnieść standard życia i zadłużenie. Jeśli potrzebujesz małej pożyczki, skontaktuj się tylko z nimi, a nie zawiedziesz się. E-mail: annachroma1949@gmail.com Dziękuję Ci UWAGA NIE POLSKI, wstrzymaj się
  • Duczy 2020-12-26 22:04:32
    Ja jestem z tej epoki co doskonale pamieta smak frugo kapsle oraz reklamy. szczerze mówiąc nie dalej jak 5 dni temu na zakupach z samej czystej ciekawości kupiłem 2 butelki frugo biale i zielone. już samo to ze były plastikowe trochę mnie odrzuciło. ale jednak kupiłem wypiłem i szczerze mówiąc sam nie wiem jak to smakowało ale na pewno nie jak napoj ktory piłem za dzieciaka. gdyby smak byl ten sam kupowałbym regularnie. po co przywracać markę skoro nie przywraca się właściwego produktu ?
    • Rafał 2020-12-27 10:14:59
      Może smak ten sam napoju, ale Twój smak się zmienił,gusta też się zmieniają.Napewno woda mineralna jest lepsza
    • Kamila 2020-12-28 09:55:53
      Dla mnie smak też różnił się od tego sprzed lat, bardzo chemiczny i dziwny, no i ten plastik... Frugo ze szkła to było coś pysznego i orzeźwiającego a nie chemiczny syf z plastiku
    • froogo 2020-12-28 12:37:57
      Po prostu jak człowiek miał naście lat, biegał po podwórku to wszystko smakowało zajebiście. Zwłaszcza w latach 90 jak coś było w kolorowym papierku i reklamowane w TV.
    • Pamietam 2020-12-28 23:54:25
      To nie zmiana nawyków spowodowała klapę Frugo. Np ja nie spróbowałem dotąd nowego Frugo z powodu plastikowej butelki. Skoro zmienili opakowanie, to zakładam że i zawartość. Więc dziękuję. Niech smak oryginalnego Frugo pozostanie w mojej pamięci.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!