Jak mówi „Rzeczpospolitej" Sławomir Gradek, prezes Jurajskiej, spółka daje sobie pięć lat, aby zdobyć 5-6 proc. udziałów w polskim rynku wody butelkowanej. Pozwoliłoby to jej awansować na trzecią pozycję.

Jak szacuje, dziś – biorąc pod uwagę wszystkie rodzaje wód butelkowanych – firma zajmuje szóstą pozycję w Polsce. Uwzględniając wyłącznie wodę mineralną, plasuje się w pierwszej dziesiątce producentów.

Liderem branży niezmiennie od lat jest marka Żywiec Zdrój, należąca do koncernu Danone. W ścisłej czołówce rynku są także Cisowianka, której dystrybutorem są Polskie Zdroje, oraz Nałęczowianka, należąca do Nestle.

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, Jurajska wprowadziła ostatnio na rynek tradycyjny niedostępne wcześniej w Polsce wody mineralne w szklanych butelkach zwrotnych o pojemności 1 litra. W planach jest także woda dla dzieci oraz nowe produkty funkcjonalne.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl