Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Kategoria energy drinków podąża w kierunku zdrowia - raport

Według firmy Canadean rynek napojów energetyzujących powiększył się w Europie w 2015 r. o 5 proc. Coraz większe znaczenie w tym rozwoju rynku napojów energetyzujących mają nowe formy energy drinków, które określane są jako "healthy energy", "clean energy", czy "natural energy" - wynika z analizy firmy AKB Consulting.

Kategoria energy drinków podąża w kierunku zdrowia - raport
Rynek napojów energetyzujących w Europie wzrósł o 5 proc. w 2015 r.; Fot. za delish.com

Jak wynika z danych AKB Consulting, Polska zajmuje w spożyciu napojów energetyzujących 13. miejsce w Europie z niespełna 3 litrami na głowę w 2015 r. Pod względem wielkości wydatków zajmujemy 16. miejsce z 5,9 euro – polski rynek jest zdominowany przez tanie napoje o niskim poziomie innowacji, dlatego osiągamy gorszy wynik w układzie wartościowym niż ilościowym.

- Napoje energetyzujące to najszybciej rosnąca kategoria napojowa na świecie, a ważnym elementem wzrostu tej kategorii są innowacje w kierunku zdrowia i błogostanu, ponieważ coraz więcej konsumentów poszukuje „zdrowego wzrostu energii”. Napoje energetyzujące bezcukrowe lub  o obniżonej zawartości kalorii zdobywają coraz większą popularność wśród konsumentów – podano w raporcie.

W miarę rozwoju ilościowego rynku napojów energetyzujących zaczynają się pojawiać napoje, w których składniki o gorszej reputacji zostają zamienione na składniki o prozdrowotnym charakterze. Zdaniem ekspertów AKB Consulting, jest to trend, który coraz powszechniej rozwija się w świecie. - Napoje energetyzujące to najbardziej dynamicznie rozwijająca się kategoria napojowa w skali światowej. Nowe rodzaje napojów energetyzujących zawierają składniki pozwalające na bardziej prozdrowotne pozycjonowanie. Coraz częściej zawierają naturalne składniki oraz owocowe aromaty i ekstrakty. Ważnym elementem jest poszukiwanie naturalnych źródeł kofeiny i naturalnych stymulantów, które wcale nie muszą być pozbawione kofeiny. Do takich składników należą: ekstrakt zielonej herbaty, ekstrakt z ziaren zielonej kawy, guarana, żeń szeń i yerba mate - jako naturalne źródła energii. Ta naturalność surowca ma wywrzeć wrażenie na konsumentach, że takie rozwiązanie jest mniej problemowe niż dodawanie sztucznie otrzymywanej kofeiny. Coraz częściej pojawiają się napoje energetyzujące o oryginalnych smakach owocowych oraz napoje bezcukrowe oraz o obniżonej zawartości cukru. Na popularności zyskują ekstrakty roślinne otrzymywane np. z liści guayusa, żeń- szenia syberyjskiego, Panax żeń-szenia, chińskiej andżeliki (arcydzięgiel chiński), matcha, miłorzębu japońskiego. Napoje z tymi składnikami pojawiają się z określeniami; Natural Energy, Clean Energy, czy Healthy Energy – czytamy w raporcie AKB Consulting.

Coraz więcej konsumentów (należą do nich coraz częściej sportowcy) na rynkach rozwiniętych poszukuje napojów energetyzujących ze składnikami naturalnymi.

- Naturalne ekstrakty takie jak guarana, żeń szeń, mate, zielona herbata, moringa (gatunek drzewa tropikalnego) są uważane jako bezpieczne, bez efektów ubocznych dla organizmu, ale także wnoszą do napojów naturalny smak i kolor.  Naturalność produktu to jeden z najważniejszych aktualnie trendów w żywności i napojach na świecie. Na rynkach pojawiają się bardzo oryginalne zestawienia i kombinacje naturalnych składników energetyzujących, jak

szwedzki start-up Akuo z kombinacją składników; matcha, green tea, żeń szeń i guarana czy brytyjski napój GustOrganic zawierający syberyjski żeń szeń, chińską andżelikę, kwiat chryzantemy i guaranę - dodano.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AKB Consulting RSS ALERT    /    Canadean RSS ALERT    /    napoje energetyzujące RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT    /    energy drinki RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    napoje funkcjonalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!