Komu się przelewa? Analiza rynku wód butelkowanych
- Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
- Data: 20-01-2017, 10:55

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Szacuje się, że w 2016 roku średnie spożycie wód butelkowanych w Polsce wzrosło z 114 do 118 litrów na osobę. Z danych KPMG wynika, że na wody butelkowane przypada ok. 45 proc. wolumenu sprzedaży napojów bezalkoholowych. Mimo to, konsumpcja wód butelkowanych w naszym kraju znacznie odbiega od liderów europejskich – najwięcej, bo aż 180 litrów rocznie, kupują Włosi, zaraz za nimi plasują się Hiszpanie, na których przypada średnio 152 litry na osobę. Niemcy kupują około 143 litry wody na osobę. Z drugiej strony, polski rynek wód jest jednym z największych we wschodniej Europie.
– W 2015 roku Polacy wydali na wodę butelkowaną prawie 4,9 mld złotych, kupując 3,2 mld litrów tego produktu w kanałach off- i on-trade. Woda zyskuje na popularności przede wszystkim za sprawą rosnącej roli zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Wiele wskazuje na to, że w kolejnych latach tendencje wzrostowe w segmencie wody będą jeszcze silniejsze – szacujemy, że do 2020 roku wartość sprzedaży detalicznej wody butelkowanej w Polsce przekroczy poziom 6 mld złotych – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.
komentarze (0)